AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.398

SOS larm funktionen i e65

In
355
Inot
745iA -02
Stod med bilen i solen, typ 30 grader under ett par timmar. Jag är bredvid bilen och hör plötslig en röst inne i från kupen, öppnar dörren och hör SOS alarm.... tryck 5 för hjälp..

Men va FN..... tänker jag. Lägger genast på, och några sekunder därefter så ringer den upp SOS igen..... Och nu svarar nån på SOS, pinsamt typ.

Kastar mig in i skuffen och slår av strömen till batteriet (knappen) men icke så bävern SOS alarm...:) Rycker säkringen till telefonen... ahhhh Tyst.

Sätter i säkringen och SOS Alarm....

Ställer bilen i skuggan, spolar den med vatten, hyfsat svalt i kupen efter nån timma.

Upprepar detta dan efter då det är lika varmt, ställer den i skuggan först, inget händer, flyttar den så att jag får solen på batterisidan, efter ca 3 timmar så ...SOS Alarm.

Spännande om det skulle vara värmen som gör detta, låter som ett "jätte enkelt" problem att felsöka :(

Nåja, har en tid hos Perre på Motroteknik om nån vecka, får se om de hittar nåt då.

Tills dess så får nog säkringen vara ur, och jag använder iofs inte telefonen då den inte funkar med 3G endast.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hehe, ja vad skall man säga. Inte bara människor som får solsting.. tydligen.

Skall bli mkt intressant med en uppdatering på detta.

//PB

In
355
Inot
745iA -02
Ryckte ju säkringen till telefonen, och hoppla. Ingen check control, navi, radio, cd endast kliman är det som funkar i iDriven. Konstigt att kalla just den säkringen för telefon, borde heta "hela skiten utom klima" :D
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Jag ville alltid prova trycka på SOS-knappen, men vågade aldrig. Då funkar det i alla fall då :D (kanske lite FÖR bra i ditt fall i o f s... :) )
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
varför skull de inte fungera?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.