AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.499

Cabben på e46 strular

St
9
Steeb
330ciA Cabrio -02
320iA Touring -03
Kan inte cabba ner min e46 330 från 2003, lampan vid knapparna blinkar. Nån som har en idé? Jag har kopplat ur batteriet en halvtimme men det gav inget. Damen på BMW Stockholm sa att det var fullbokat en månad. Känns inte aktuellt att vänta så länge :-)

Har du kollat de självklara grejerna? Att inte luckan i bagaet är uppe?
Har du provat att cabba ner manuellt?
Pröva också att dra ner rutorna helt innan du försöker cabba ner.
St
9
Steeb
330ciA Cabrio -02
320iA Touring -03
Testat allt :-), Man ska inte heller ta ner den manuellt om man har en elcab
Under baksätets dyna finns en vred med (tillhörande insexnyckel). Kolla i instruktionsboken. :)
St
9
Steeb
330ciA Cabrio -02
320iA Touring -03
Nu har något skumt hänt, caben släppte från framrutan helt plöstligt utan att något har gjorts manuellt, man kan fortfarande inte göra något, varken fälla upp eller ner, lampan blinkar som "vanligt" och caben "hänger" någon centimeter från framrutan ;-)

...och man får inte fälla ner en elcab manuellt, det står uttryckligen i instruktionsboken. Nästan ett moment 22...någon som vet någon som är duktig på det elektriska på cabrioleter, litar inte riktigt på BMWs egna i detta fall ;-)
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Du kan hjälpa den lite på traven med handen det ,låter som batteriet inte orkar driva elmotorn ladda eller kolla upp batteriet.
Annars gör du som BMW528M säger det går att fälla cabben manuelt om man använder nyckeln under baksätet ,då vevar du ned cabben manuelt det står också i boken..........
St
9
Steeb
330ciA Cabrio -02
320iA Touring -03
Batteriet är top notch :-) på sidan 42 i min instruktionsbok står det att man får endast fälla upp en elcab manuellt men ej ner...
St
9
Steeb
330ciA Cabrio -02
320iA Touring -03
pratade med BMW idag men dom hänvisade till alfa bilklädsel som hanterar deras cab-ärenden. Det trista är att alfa har sommarstängt till 9 augusti.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.