AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.572

Tragisk olycka

men man undrar ju hur fort han körde när man flyger upp på ett ladugårdstak Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Usch då, ingen vidare utgång alls. 90-100 km/h räcker nog för en rejäl luftfärd med rätt ramp.
Is
468
Ismo
735iA -87
Fy, har en son och inte fan skulle jag köra en sådan skit bil och köra omdömeslöst när han sitter med.

Men han hade en rejäl ramp i diket, men hög fart måste han haft för att fortfarande efter "offroad" körningen lyckas få upp skrotet 4-5m i luften och 5-6m i avstånd... Matti Nykänen?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tycker inte man ska säga någonting om föraren i detta fall om man inget vet vad som hände.
Som sagt, han fick det värsta straff en far kan få...Tragiskt alltihop. Skärpning med pajkastningen!
Roffa1
Stackars människa, han fick betala dyrt med grabbens liv.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ouppmärksamhet bakom ratten kan ha stora konsekvenser speciellt på en så dåligt väg som 172:a.
Har för mig att det är en 90 sträcka så en liten Opel Corsa(ser ut som den) kan få sig en flyg tur!

Verkar som han körde av vägen precis innan en avfart som fungerade som ett ramp...

BMW - Beroende Med Wilja
Länk

Hade Biltema en egen Spitfire?!?

Boldly goes where no BMW has gone before
Be
67
BeroT
X3 xDrive30e -20
En?
De har (hade?) två, plus en Mustang - flyplanet alltså..... alla tre baserade i Ängelholm tillsammans med deras Falcon 7X affärsjet.
Han som äger biltema är rik som ett tror, läste nåt om att han fick 500 000 i utdelnings sist eftersom han äger allting själv.

De har lyckats med att få haynes och göra en manual till spitfire, som de sålde ....rätt starkt måste jag säga.
tror de står i linköping...
delorian
Inte för att jag vet varför det diskuteras i denna tråd eller varför jag svarar på ett så OT ämne som detta.
Men det är väl för att förklara lite bakgrundsfakta till jantelags förtrollade rättviseindevider som dig.
Och skulle jag ha fel i mina påstående så är jag förste man att ta tillbaka och göra en pudel.

Men har inte biltema ca 450 anställda?
Och en omsättning på nästan 2,5 miljarder?
Skulle ägaren som du säger bara ta ut 0,5 milj i utdelning så är han ju enligt mig en hyvens kille, en riktig sosse i grund och botten.

Citerar bara bolagsregler här under.
"25 procent av bolagets totala löneutbetalning få tas ut som utdelning och hela 50 procent för den del av lönerna som ligger över 2,6 miljoner."

Perssonligen tycker jag ägaren är värd vartända öre och kan inte förstå avensjukan bara för att en soffliggare vill ha lika mycket pengar.
Självklart skulle jag också vilja ha lika mycket pengar, men jag inser att man får det inte utan risker och eget vågat satsat kapital.

Men stämmer dina beräkningar så tycker jag han gjort en chansartad affär för i princip inga pengar alls.

Och jag erkänner igen att jag är långt ifrån ekonom så jag kan mycket vär tänka fel i både ett och två steg här.
Vem är soffliggaren du hänvisar till?

"Men det är väl för att förklara lite bakgrundsfakta till jantelags förtrollade rättviseindevider som dig."
Du menar att jag inte tycker att någon ska hade bättre än mig eller vad menar du?

Varför skulle jag vara avundsjuk för att jag säger att han fick en utdelning på 500 miljoner, varför inte det är väl bra? eller ser man det på fonten man skriver?

Sen att han inte lanserar det på börsen för att kursen stressar de anställda ser jag inte som fel heller.
Gammal
men han gör nog stålar fortfarande.
Länk
16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Anledningen till diskussionen är att du skrev 500 000. Det fattas 3 nollor.

-------
//Lövet
jaha sedär..
Ja stålar har han gubben i alla fall.
3 klassiska jaktplan... Gubben och hans företag har just vuxit i mina ögon!

Tycker synd om piloten, lika oersättlig som Spitfiren han dog i. Finns det mer info om detta? Är något av en flygfantast själv.
Detta visar att inte bara Messerschmitt Bf 109 var svår att landa, som många Spitfire fanboys påstår....

Boldly goes where no BMW has gone before
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Som man ser så är det skit roligt att de sätter sprätt på sina pengar i Sverige och inte sätter de på konton i div. konstiga länder
Mannen som kan ta ut sådana löner har min fulla respekt och det är som sagt skoj att han kan

Ha deT
Vad har spitfire och biltema med tråden att göra?
Att det är en tragisk olycka
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
thom525: men Biltema ägs ju av ett Holländkt bolag som kontrolleras av en stiftelse som ägaren satt upp. Och han bor ju i Schweiz. Så pengarna stannar ju inte i Sverige.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.