AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
936

Hål i fälgbana, går det att laga?

Da
18
Daniel_J
320i Coupé -92
Hej!

Ni får gärna skälla på mig om tråden hamnade i fel forum nu. Jag fick hursomhelst punktering för någon vecka sedan och upptäckte senare att det inte bara var däcket det var hål i utan även fälgbanan. Förmodligen har jag kört på ett järnrör eller liknande som mot alla odds fått precis rätt studs från framdäcket att det gick rakt genom bakfälgen då den rullade över den.

Nu har jag alltså ett mer eller mindre cirkulärt hål mitt i fälgbanan, stort som en tiokrona. Går detta att lämna in till någon fälgfixare och få det lagat? Eller ja, ta på sig jobbet gör dem säkerligen så frågan är väl egentligen om resultatet kan bli helt bra? Fälgen det gäller är en BMW originalfälg, 18" V-spoke style 72M, 8,5" bred.

Mvh
Daniel
Da
18
Daniel_J
320i Coupé -92
Jo, fast att få tag på en enskild fälg är inte det enklaste.. Och att köpa en ny sträcker sig lite väl högt upp i pris för min del. Fick kontakt med fälgfixarna i Hbg idag som meddelade att det inte var något problem alls. Särskilt dyrt skulle det inte bli heller, under tusenlappen. Får hoppas det blir bra.. Återkommer med resultatet när jag fått tillbaka fälgen.

Mvh
Tänkte rekomendera dem. Fixade en fälg till mig som vart emot trottoar kant. Blev fan som ny och endast 600:-. Tyckte det var helt okej för så som den såg ut efter trottoaren skrapet.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.