|
|
|
|---|---|
|
Ja och allt vad det heter. Visst förstår även jag att det skiljer sig med utseendet men är det nånting mer? Tex, går det att ta avgassystemet från en sedan å sätta på en coupe? Är nämligen på jakt efter lite bra grejer till min e36 coupe 325 -95 men då vill man ju helst att allting ska passa också. Det jag är sugen på: - Avgasrör gärna komplett (men katt är viktigast) - Växellåda 5vxl manuell - Styrservopumpen Har sökt men hittar inte någon information. | |
|
Vad det gäller avgassystemet så är det lika för alla 325'er sedan,coupe, touring, cab osv. Länk skumma igenom där så ser du hur avgassysystemet är byggt. När det gäller v-lådan så är det nog samma låda i alla även styrservopumpen! Samma modell, samma saker inuti bara annat utförande, till stor del! Men jag kan ha fel. Lycka till! --K BMW 4 Life |
|
|
Stämmer som KompzOr säger förutom lådan. Själva storleken och passform kan jag inte svara 100% säkert på, men tror de är samma. Det som skiljer dem åt är utväxlingen. 320, 323 och 325:an som exempel har en utväxling, medans 328:an och M3 har samma låda och utväxling. Det är mer eller mindre samma saker i dem alla. Det är karossen och lampor som skiljer dem åt. 2 dörrar Coupe, 4 dörrar Sedan, Kombi/touring. Lamp glasen skiljer dem alla åt. (förutom då fram som har olika utseende pga årsmodelller) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.