|
|
|
|---|---|
|
Måste skriva av mig lite... Har med ljus och lykta i flera veckor/månader vart på gång och velat köpa en 740 E38 utan att finna en bil som duger. Nu börjar jag tröttna på att gå in på Blocket varje timme, likaså börjar jag bli desperat eftersom jag inte har någon rullande bil och får beställa "färdtjänst" av kompisar när jag ska iväg nånstans. Jag är säkert alldeles för kräsen... Bilen jag söker är svart eller mörkblå med svart skinn, rikligt utrustad och givetvis i bra skick. Men dessa verkar inte finnas, det faller alltid på någon punkt. Har vart och kollat på ett par stycken objekt till salu i närområdet men de kändes inte rätt. Jag har satt ut köpes-annonser och jag har till och med lappat bilar "på stan" och bett dom höra av sig ifall de vart intresserade av att sälja, utan framgång. Ni andra här som kanske har lite större perspektiv än mig - blir det väldigt svårt att hitta bilen jag söker? Är det en ovanlig bil? Som jag ser det nu har jag 3 alternativ; - Nöja mig med en fin 728, 730 eller 735 då det verkar finnas fler såna. - Nöja mig med en 740 som inte är så som jag vill att den ska vara. - Vänta, vänta, vänta, vilket innebär att jag får köpa en slit-och-släng-bil så länge vilket egentligen känns onödigt. Kom igen och debattera med mej nu :) | |
|
Ja... En bil köper man för att man gillar den, du blir nog inte nöjd om du köper något substitut för den stora(jaja, jänkarbilarna har ju större motorer vanligtvis) åttan :) Leta vidare... Visserligen börjar flertalet E38:or i bruk året runt att vara lite smårisiga idag(rost tänker jag mest på).. MEN>>>>En BMW 740 E38 som "duger" för dig torde gå att finna i Tyskland om inte annat. Importera själv eller låt någon seriös handlare göra det åt dig mot en liten "merkostnad". Men en speciellt ovanlig modell är det ändå inte som svar på din fundering(OM du nu inte söker en med manuell låda t.ex.). Mvh Janne. |
|
|
Känner igen mig här... för många år sen letade jag en E38, helst en 730-740 med specifik utr. Hittade inget som hade den utr o inte var ett lik:-( Gav upp och slutade o leta... sen nästan ett år senare så fanns den där, fastän en 750i ist. Har inte ångrat mig! :-) Så ge inte upp, dom finns... Mvh Jocke W |
|
|
Jag har själv en svart e38 -01 med brun skinnklädsel. Tyckeratt det oassar riktigt bra. Svart + svart blir lite "to much" tycker jag. Kanske kan du hitta någon annan snygg kombination?? /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Hej! Befinner mig i samma sits som TS. Har typ blivit stammis på blocket.se och är rejält trött nu på detta. Har vart o provkört ett par stycken 740´n men samtliga bilar var av lik karaktär. Man kanske har lite höga krav men tycker ändå inte att det skall vara så svårt att hitta en bil med dessa specifikationer: Färg:Silver, blå, svart, grå, Mil: Max 15 000 mil Utrustning: Inget speciellt förutom skinn och helst ingen EDC. Skick: Extremt välvårdad och inget lik eller rosthög. Tycker inte att dessa är något fantasi krav i min mening. Hoppas på era inputt och vill inte köpa på mig något annat då tålamodet och hoppet börjar ta slut. |
|
|
Vill man ha en extremt välvårdad bil som är minst 10 år gammal förstår jag att utbudet är litet. Vad nu extremt välvårdad betyder? Skryppelfri eller utställningsskick? Jag tycker det verkar finnas en del fina E38, men man får ju kolla på dom dyrare. |
|
|
Länk Den där verkar ju rätt fin tycker jag, aningen dåligt utrustad. Lite större däck och nya fjädrar på den där så är det ju ett superåk :) |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Hade jag sökt 740 idag så hade jag handlat denna: Länk Väldigt snygg färgkombination dessutom. |
|
Känner igen detta helt hållet !! Kvaddade min fina 740iA för två veckor sedan :( Letade efter en ny nu och ville provköra en 750, hittade en intressant i Göteborg... 65 mil enkel resa, men men vad gör man inte för att få tag på en frach beemer. Bilen var skitfin och gick suveränt bra, priset gick att få ner till rätt nivå. Men den var ju som en buss jämfört med min gamla 740. Inget köp. På väg hem kollade vi på blocket i mobben och hittade en nyinlagd 740 mörkblå i Malmö !! Haar man ändå åkt sä längy kan man väl lika gärna fortsätta eller hur ? Bilen skulle enligt ägaren vara jättefin inuti och utanpå, i familjens ägo i 10 år, servad på FörenadeBil i alla år. Sov över hos en kompis och kollade på bilen direkt morgonen efter. Vilken besvikelse, Matt oxiderad lack, sliten, skitig inredning, krockskada på framskärm, totalt nerskitat motorum och bilen gick bara att köra på max halv gas. Fint att åka 50 mil extra för den :( På väg hem tog vi östkusten upp och tittade på några till som verkade intressanta. En cool 740 som var jätterostig och hade läcka på tanken :( I Norrköping kollade vi på en jättefin 740 -99:a. Perfekt lack, skitfin inedning, men bilhandlaren/verkstadsägaeren hade "bytat motoren" i sin skrubbverkstad. Naturligtvis såg det ut som f*n i motorrummet. Bilen gick dessutom inte alls att varva mer än max 4000 varv sen slog datorn av tändningen. Blev en my kort provtur, när vi kom tillbaka till verkstan sprutade det dessutom ut olja över hela motorn, synd på den jättefina bilen. Lite "halvsega" åkte vi hem och bestämde oss för att kolla på en 740 norrut, bestämde med säljaren om att få se bilen morgonen efter. Jag kör långtradare och ändrade mitt schema så jag kunde köra norrsvängen och kolla på bnilen på väg hem. En timme efter att jag åkt iväg messar säljaren att bilen var såld trots att han lovat att hålla bilen tills morgonen efter. Surt och dålig stil tycker jag. Först med pengar får bilen tyckte han :( Nu undrade jag om jag någonsin skulle få nån ny bil ! Då dök det upp en jätteintressant annons utanför Uppsala, Ringde direkt på morgonen kl 07.00 till säljaren och bestämde att åka direkt ner på en gång jag gått av mitt körpass. Lånade svärmors lillvolvo och drog iväg. Hittade till slut rätt bil. Jättefin. Till helt rätt pris :) Men efter 330 mil (plus 80 mil i tradarn) på mindre än 4 dygn så blev man med 740 igen, Perfekt.... Så leta vidare, Pärlan finns därute :) BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Böev lite stavfel för min dator är helknäpp helt plötsligt. Hoppas ni överser med det :D BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
| Misstänker att kravet på 15000 ärliga mil kan bli tufft på så gamla bilar? Eller vad har varit svårast att uppnå?/ Still going strong. | |
|
Mina krav var: - Nyare än min gamla (-95:a) - Under 20´ mil - Inte rost (nån prick ok) - Bra lack - Inte grå eller silver - "Rätt utstrålning" Inte helt vansinniga krav tycker jag men svårt att hitta !! BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
FordLTD: "Men den var ju som en buss jämfört med min gamla 740." Kan du utveckla hur du menar att 750 känns som en buss? mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Min personliga uppfattning av 750:in var att den gick som en raket rakt fram men var inte alls lika följsam att hantera i gathörnen. Vanliga karossen är ju för sin storlek lätthanterlig och snabb i svängarna. På 750:in kändes verkligen den extra längden och kilona, Det blev inte den känslan jag vill ha i min Beemer. Idealet för mig vore en 750 med vanliga karossen om det skulle ha funnits. Blir kanske en 850 som nästa bil för den har nog mer rätt körstil för mig :) Men 750:in var nog den lyxigaste och skönaste bil jag provat hittils !! FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
| Det finns korta 750. | |
|
Finns det ?? E38 ?? Om man kollar här Länk verkar det vara bara -94 det fanns eller är jag helt ute och vinglar ;) Vore kul om det fanns lite nyare än -94 för då vill jag ha en !! FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Den länkade 740 från Tyskland verkar vara väldigt skevt prissatt. Den länkade från blocket är säkert en i mängden. Jobbigt det här. Letar BMW 740 (E38) |
|
|
Det finns inga 94års 750i/iL E38. 94 fanns enbart 730i/740i. Hösten 1994 som 1995årsmodell kom både 750i och 750iL, då kom navigatorn som första bil i Europa. Årsmodell 95-01 finns det korta 750. Köp en med M Sportpaket (kom 3/99) så gnäller du inte på att den är ett slagskepp, fanns till iL med. Alla bensindrivna E38 med automat finns även som Lang. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
Min 750 är kort. Import. De flesta 750 som är korta såldes i Tyskland. Det var väl bara Langmodellen av 750 som såldes i Sverige vill jag minnas. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Svensksålt hit eller dit känns föga intressant när 90% av alla BMW med V8/V12 är importerade. Gå in på blocket och sök på 750 ska du se att det finns hur många korta som helst. |
|
| Det är ju en kille här på forumet som försökt sälja sin tokfina 750iM -01, tror han begärde 95tkr sist. Kanske något i överkant vad man vill ge för en E38 men fin är den allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.