AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.899

E46 Coupe elhissar funderingar

Njuren
Hej!

Händer att fönstret åker ner på förarsidan när man öppnar dörren efter upplåsning för att sedan åka upp igen när man satt sig.

Varför beter sig fönstret sig på detta vis?

Tack
pu
75
pulk
323ci e46 -99
trycker du "lås upp" kanppen2 grr eller när bilen redan är upplåst går rutan ner för att sen gå upp när du stängt dörren igen. antar det är för att underlätta att komma in i bilen där det är väldigt trångt. Mer jobbig än användbar funktion tycker jag. Håller du inne "lås upp" går alla rutor ner/ut. Håller du sen inne "lås" så går framrutorna upp.
Njuren
Tack Pulk, då är det jag som är för ivrig på knappen ;)

Vet du om man kan ställa in så att höger backspegel åker ner när man lägger i Reverse?
ka
183
kallevh
320 I-98
330 ci cab -02
SAAB 9-5
På min så är det så att om jag har knappen som man justera backspegel från höger o väster sida på höger läge tror jag så åker den ner när jag läger i reverse //
pa
49
patron74
330 ci 01:a
audi a6 1997:a
saab 9-5 :a98
händer likadant på min 330 ci 2001 ink eltakluckan+ rutorna bak

me
73
metallicats
E36 320i Coupé '97
Gissar antagligen att detta system fungerar inte på någon E36, men tänkte fråga i alla fall?
Skulle vara kanon ifall man skulle få upp rutorna med nyckeln..:)
åker rutan ner hela vägen? Eller menar du att den åker ner ca 5cm? i såfall är det normalt för den ska åka ner en liten bit så man kan öppna dörren lätt utan att skada rutan som åker upp under listen när dörren är stängd.
Njuren
Headmaster: Som Pulk lärde mig,

Den åker ner hela vägen - efter man låst upp bilen så trycker man en yyterligare gång på lås uppknappen. Då åker rutan ner hela vägen bär du öppnar dörren för att sedan åka upp igen när du stänger bildörren :)'

Skitbra om du inte vill öppna smårutorna bak men ändå få ut 70 gradig luft innan du kör :D
åfan det har jag aldrig vetat om skall prova det efter jobbet idag.
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
om man håller nere "lås-upp" knappen efter man har tryck 2 ggr på den så åker passagerarrutan ner, bakre sidorutorna ut och takluckan öppnas. Riktigt smidig funktion när man ska vädra ut sommarvärmen.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Njuren, kolla din gästbok :)

//Kristoffer
me
73
metallicats
E36 320i Coupé '97
Gissar antagligen att detta system fungerar inte på någon E36, men tänkte fråga i alla fall?
Skulle vara kanon ifall man skulle få upp rutorna med nyckeln..:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.