AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.392

Fungerar toning och aut avbländning ihop?

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Jag är på väg att beställa en BMW 320d EDE och funderar på om tonade rutor fungerar ihop med automatiskt avbländade backspeglar. Har haft det på Saaben nu (alla speglar) så det ska jag definitivt ha på BMW:n med, men normalt sett så dämpar toningen bakomvarande bils ljus så mycket att spegeln tror det inte är något bil bakom --- resultatet blir att den aldrig bländar av, men ytterspeglarna kan ju fortfarande blända mig då dom är ju inte är bakom tonat glas.
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Fungerar alldeles utmärkt om du menar BMW´s tonade och inte solfilm. Jag har tonade rutor på min 320 touring och speglarna bländar av så fort någon är bakom.
Inget att fundera på, beställ med tonade rutor.

Mi
1.167
Micleg
Ja det blir i så fall BMW:s "individual toning" och det är en sedan vi pratar om. Du tycker toningen är bra/lagom? Har inte sett den i verkligheten men jag ska kolla om någon bil har det hos AutoPartner i morgon.

Den kanske inte är så kraftig att den påverkar, borde i så fall inte gå att beställa samtidigt.
Roffa1
Tycker att individual toning ser helkonstigt ut, ser halvfärdigt ut. Antingen ska det vara tonat runt om eller inget alls.
Då är det allt bra mkt snyggare med färgat glas i samma kulör runt om hela bilen.
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Ja, jag tycker "individual toning" är snyggt, iaf på en svart bil, ibland vid visst ljus ser man in i bilen det blir inte liksom den totalt "svarta väggen" som det kan bli med mörk solfilm. Men smaken är ju som ...
Mi
1.167
Micleg
Kommer nog att välja Spacegrey som färg. Får hoppas jag kan få se någon i verkligheten hos handlaren för BMW:s konfigurator är ju kass på att visa trovärdiga exteriörer.
Mi
1.167
Micleg
...får se någon tonad hos handlaren menar jag.
Sn
35
Snickaren-73.
428i Xdrive 2014 (F32)
Hmmm har en Saab 9-5 2,0 -06 biopower Kombi med solfilm och där fungerar inte den automatiska avbländningen iaf.

Mvh Snickaren

Varför göra något imorgon när du kan göra det idag ;-)
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Jag har BMWs original toning och på min på fungerar de bara bra. Hade även de på min förra bil och de fungerade även bra på den.

Härligt att köra BMW igen. :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.