AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.093

bakdörr i baklås e39

la
60
lappen 2
M5/94 individual mugellorot
får iinte upp hö bakdörr vare sig inifrån eller utifrån ,hur fasen ska man lösa detta ??? allt annat går upp på centrallåset men som sagt inte hö bakdörr ,nån som har nåt förslag
da
7
dannemartin
528ia touring -99
Hade samma problem med min e39 touring,det var central lås motorn i höger bak dörr som glappade...Problemet är ju att det inte går att ta lös dörr sidan och byta motorn, utan att öppna dörren.. Alltid när jag var ute å körde så provade jag att låsa och låsa upp på knappen inne i bilen, och en dag så låstes bak dörren upp. Passade då på att byta c-lås motorn. här här en länk på hur du får lös dörrpanelen Länk

mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
det borde gå att få loss klädseln utan att ha dörren öppen. ta loss baksätet med sidodynan det borde bli tillräckligt med plats då.

schnellfahrer jaegerwagen
the force is with mee
la
60
lappen 2
men kom ju på de att bagageluckan funkar ju inte heller på fjärrupplåsningen ,o allt hände nog efter att jag stängt taklucka o rutor med fjärren så vart tusan sitter relän o styrdon ??? säkringar hitta ja i bagage o handskfack men de kanske finns fler ???
När jag bytte c-lås motor bak på min e39 som hade gått i "baklås" så lossade jag öppningshandtaget.

Sen av misstag drog jag lite i vajern till handtaget, kändes som 2 steg så att säga i vajern .

Efter fullt utdragen vajer så öppnades dörrlåset . Efter detta var det ju bara att lossa allt som vanligt.
Har råkat ur för detta på en tidigare e39. Jag lossade den ovala tygklädda massonitskivan (inte helt). Sen tog jag en 40mm hålsåg och borrade upp dörrsidan (bakom den bortplockade tygklädda skivan). Därefter var det lätt att dra i armen i dörren och öppna. Efter jag bytt motorn så tog jag smältlim och limmade dit cirkeln och den tygklädda biten. Lätt och inga synliga skador! Tidsåtgång, ca 5 min tills det att dörren var öppen!
la
60
lappen 2
hmm men jag börjar tro de e styrdonet eftersom bagaget vart knasigt med o d esitter tydligen grejjer under baksätet till centrallåset o skulle bara behöva veta vad som sitter där av relän osv
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.