|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla Bmw kännare! Tänkte höra runt lite här innan jag hör mig för på en verkstad. Jag har en 02as 320 med M54B22 motorn. Jag hade in bilen på service för 400mil sedan och kollade oljan ganska snabbt efter det, och då låg den som den ska mitt emellan max och min. Kollade direkt om jag hittade något läckage utan resultat! Till min förskräckning såg jag häromdan när jag stängde bilen att den gula oljelampan lyste, kollade sedan oljan och såg att oljenivån låg just på min sträcket? Detta känns för mig otroligt mystiskt, jag menar en Bmw motor som rullat 11tusen ska inte dra 1liter olja per 400mil,(eller hur mycket det nu diffare mellan max/min?). Bilen är svensksåld och har full historik så jag är inte orolig för fusk med milen, alltid servad på märkesverkstad. Vad kan detta bero på? Någon som varit med om något liknande? Är det så illa att ventiltätningar är dåliga? Innebär det topplocksrenovering? Tacksam för all hjälp jag kan få! Att tillägga är väl att bilen går hur bra som helst i övrigt, bara att jag inte är så sugen på att tanka olja hela tiden! | |
|
Ber om ursäkt! Hittade just denna tråd: Länk Ibland är man för het på gröten när man är lite nervös:P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.