AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
787

"Problem" med att stereon startar själv. (E9x)

Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Som rubriken säger så startar stereon när jag låser upp bilen dvs innan jag satt i nyckelkortet. Att den startar kan jag till viss del köpa men då skulle den även stänga av sig när jag låser igen vilket den inte gör. Utan som de är nu så måste jag stänga av den efter att jag tex låst upp bilen för att hämta något innan jag låser den. ??????

Jag har letet i instruktionsboken för att se om detta skulle vara någon inställning men utan resultat, har även frågat säljaren och han säger att de inte ska vara så. Var in med bilen för felsökning utan att man kunde hitta något fel.
De man sa var att jag måste sätta radion i rätt läge när jag har nyckelkortet i med tändningen på, annars kommer de att bli fel. Tycker de låter väldigt konstigt eftersom att varken säljaren eller flera av de som var inblandade idetta när jag var där inte kunde förstå varför de var som de var.

Är de fler som har detta "problem".

Härligt att köra BMW igen. :o)
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Verkar inte som om de är någon fler som har detta "problem" så då måste de vara ett fel på min bil med andra ord.
Den åtgärd man tänkt göra för att förska få bort felet är att byta hela stereon men man vet inte vad de är för fel och om de ens är stereon de är fel på.....

Härligt att köra BMW igen. :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.