AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.500

Billigast försäkring till Bmw 330 e46

Tänkte höra om ni vet viket försäkringsbolag som är billagast att teckna en försäkring till en Bmw 330 e46?

Kom med förslag och tipps.

MVH Jocke
Bmw Originalförsäkringar var billigast för mig när jag hade min 330.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
När jag skulle försäkra vår 525:a så var det aktsam som hade bäst pris, var ganska stor variantion mellan bolagen jag jämförde.

Mvh Martin
Omöjligt att svara på då det kan skilja otroligt från en person till en annan. Du måste sätta dig och ringa runt själv för att få veta vad som är billigast för just DIG.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
GE har rätt men för min del var IF billigast. Du ser..alla har olika. :)

Frasse
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Bmw Originalförsäkringar var galet dyrast för mig. Slutade med bästa pris hos trygghansa.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
LF här. 5.700 kr/helår. 1500 mil.

Byta upp sig? Till vad då?
För mig så blev Dalarnas billigast så du ser det är olika för alla
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Kolla Gjensidige (Tennant).

De har alltid varit billigast för mig och funkat bra (har haft dem i 4-5 år nu).
pu
5
pungas
330i -02
Atava blev överlägst billigast för mig, men som sagt beror helt på person. Själv bor jag i sthlm och är 21 :)
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Nu går min prova på försäkring ut, så jag börjar se mig om...
Atava har bra priser (hade dem på min förra R32a).
Men Gjensidige är galet billigt :) Hälften!!! av vad org.försäkringar vill ha :)

Lasse Karlsson
Ända sättet är ju att ringa så många bolag som möjligt och fråga om pris! Bilmärke, modell, var man bor, hur man bor, ålder osv osv verkar ju spela in när det gäller premien, och variera å det grövsta mellan bolagen. Påstår nån att du borde kunna få en premie för x kr hos ett bolag, så är det säkert inte i närheten av verkligheten!

modolasse
Kolla här: Länk Ger väl iallafall en viss uppfattning om hur vissa bolag ligger till.
LF hel/helår 4500kr!
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Såna försäkringsmäklare och internet-jämförelser etc kan gen en någorlunda bild men har oftast vissa bolag dom samarbetar med. Mao faller många bort.
Jag har provat och i slutändan blir det alltid billigast när man ringer runt själv. Det kan ta lite tid men är lätt värt.
Aktsam var billigast för mina bilar nu senast iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.