|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
@Fragile: Om Du har lust så testa att köra ur den tank med 95 (om Du har detta i tank vill säga ) och pytsa i V-Power bara för att jämnföra ljudet i motorn. Etanolet som blandas i motorbränslet har försämrats på sista tiden så det kanske finns ett samband? V-Power samt 98 oktan är utan Etanolinblandning och skillnaden V-Power och 98 oktan är att V-Power är i stort befriat från svavel i bränslet medans 98oktanet har en del svavel i bränslet ! Hur vet jag detta då,jo via Shell Sveriges konsumentkontakt samt pdf filer med innehållsdeklaration från samtliga bränsletyper som Shell säljer. |
|
Roffa1 |
När jag hämtade ut min E90 från M-bilar, så fick jag omgående rådet att ej använda sämre bränsle än 98 oktan (helst högre 99) detta enl försäljaren för att undvika problem med motorn. (vad för oktantal som rekommenderas i handboken var bara att strunta i) |
|
Japp, ska köra ur och dra i V-power (eller 98). Ska bli intressant, skeptisk men nyfiken. |
|
Roffa1 |
Vill nog rekommendera dig att pröva med V-Power 99 okt. Motorn går silkeslent med detta bränsle. Kan ju även vara så att din motor först behöver vänja sig vid det nya bränslet, så det kanske går åt några tankar innan oljudet ev,försvinner;-) Hoppas det löser sig för dig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.