AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
658

Kanske köpa Vill ha lite råd BMW 328ci -96

Hej ... ska kanske bli Bmw ägare för förts gången i mitt liv har kikat in en 328ci -1996 automat har gått ca 11600mil en ägare i sverige sen några utomlands , har läst köp/begagnad guiden här så jag har lite kött på benen .
Men vill ha lite råd en då nått speciellt att tänka på efter som den ej är svensk såld ?? värde ca vad skulle ni ge ca i fall bilen är felfri sjyst fin i lack motor går bra inga direkta skavanker ingen rost ?? taskiga sommar däck ac kyler men det dröjer innan den börjar kyla annars inga fel .

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ta god tid på dig och gå genom hela bilen. känns den bra så slå till!?

när är den tagen till sverige då? köpte min -07 var intagen -02 och fanns inte mycket att finna innan mer än full stämplad servicebok och lite kvitton på reparationer.

egentligen är det svårt att kolla upp ordentligt men de går, min såg iaf bra ut så slog till.

BMW ownz
Är det ägaren här i secerige som säljer eller är den på en bilfirma nu?
Så fall hade jag försökt nå ägaren innan och frågat honom om den.

Funderar sedan på Ac. Verkar inte som den är 100% och det kan bli en dyrare historia. Det beror ju även vad du ska ge för den.

Det första spontana är att kolla lådan så gott du kan, så den växlar upp och ner som den skall. (Dyr historia om ras kommer. Viktigt med de olika oljebytena i den).

Lita på din instinkt annars när du prövar den.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Det är en ägare i sverige som haft den i ca 10år han har själv servat den med oljor och filter osv så jag tror att den är intagen år 2000 den här killen köpte den på firma i sverige innan dess var den på en firma i belgien .

jo jag är mycket noga när jag tittar på bil testar precis allt kollar rost provkör noga både på motor väg i stan lite ojämn väg osv ,

Angående ac sa killen som har den att det dröjer lite bara tills kylan kommer inte som på en ny bil direkt utan dröjer lite men den kyler bra sa han .

han har begärt 38000 för den men jag tänkte kanske pruta ner till ca kanske runt 33 är det rimligt eller orimligt ??
Läste på transportstyrelsens hemsida 2002 var den intagen.
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

33-35 borde väl vara rimligt tycker jag.

Ang ACn: Med "kyler efter ett tag" - innebär det när bilen kommer upp i fart eller när systemet fått jobba ett tag? Kolla så inte kondensorfläkten är trasig (ganska vanligt) - då överhettas systemet vid stillastående/låg fart och först när en ordentlig fartvind kyler kondensorn så fungerar ACn. Detta är dock riktigt illa eftersom man riskerar blåsa hela systemet så fort vinden avtar.

Om möjligt, kolla om du kan få provtrycka/felsöka hos nån AC-firma lite snabbt...brukar kosta en 5-hundring. Kan det vara värt eftersom AC-reparationer oftast kan bli kopiöst dyra...

ok tack ska tänka på det , i fall det blir en affär ska jag kolla i fall det finns en ac firma i närheten .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.