AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.597

plugga nivåreglering bak e34

nån som har bild på hur man gör?hade tänkt plugga framme vid pumpen ,men vet inte vilka slangar jag ska plugga?
byt till en servopump utan det extra uttaget..
jag var dum och pluggade helt enkelt uttaget och då sprängdes pumpen efter ett tag..
en mindre seriös lösning kan vara att göra nån sorts loop så att trycket går tillbax till lämpligt ställe...
ja det är det jag tänkt göra,en slinga men vet inte vilka slangar som ska sättas ihop?
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Om rören och klockorna i bak är ok, de var de i mitt fall, de var läckage mitt på rören mitt under bilen i mitt fall, så kan du sätta klammer och pressa ihop båda längsgående rören så långt bak som möjligt. Då kommer trycket bak vara konstant, och de funkar hyffsat under normal last.

Men sen måste du göra en loop framme vid pumpen, så att inte servooljan sprutar ut. Enklast är att lokalistera de slangar som ansluter till rören som går till bakvagnen. Sedan är de bara att skarva ihop dom slangarna, då kommer oljan cirkulera där, utan egentligt tryck, och servon funkar. Precis så cirkulerar de i vanliga fall fast ända dit bak till ventilen.

// Anders
Smiley©
Lättast är väl att plugga "bomberna" bak, ta bort slangen som går till dämparen och plugga hålet.
Då har du återcirkulationen i reglerventilen som sitter kvar på systemet och borde då inte ge någon oönskad tryckökning som kan leda till sprängning av pump.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.