AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
734

"Laggande" låda

Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Hej! I morse startade jag min bil (330dAT x-Drive som gått 685 mil) efter att den stått i sex dgr. När jag lade i D hände ingenting. Jag gasade lite, den varvade men utan att "dra". Efter ngr sekunder kom den iväg. Jag tycker mig ha märkt problemet tidigare när bilen stått i ngn vecka. Är det ngn som känner igen problemet?
Roffa1
Samma sak hände mig i morse med min gamla volvo 940, den stod parkerad ute i hettan och när jag la i reversen, så hände först ingenting alls sedan efter någon sekund så greppade automaten R-läget och bilen flög iväg. Tror det kan bero på hettan.
Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Nja, värme är nog inte problemet. Bilen står i garage och där är det inte varmare än 21°. Jag funderar på om det kan vara ngt fel med oljenivån i lådan eller convertern och att det sjunker undan när den står länge. När jag kör varje dag förekommer inte problemet. Bilen är ju i princip ny, och jag har inte sett ngr oljefläckar under den, så frågan är vart oljan tagit vägen om det är det som är felet...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
uk:

Åk till din återförsäljare och prata med dem, de kanske har en lösning? Kanske nån gratis felsökning/uppgradering av lådans mjukvara?

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Låter likt det här:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.