|
|
|
|---|---|
| Jag har problem med kontakten till släpvagn/husvagn på en BMW X5 4.4 -00. Vid kontroll ger samtliga poler spänning. Men vid anslutning till släp eller husvagn är det svart som natten. I min värld är det ju antingen eller - inte båda. Det sitter en adapter på Euro-kontakten som är originalmonterad. Ljuset har funkat tidigare, men av någon anledning gett upp. | |
|
Du är helt säker på att belysningen på släpet fungerar som den ska? Lossar jordstiftet i släpvagnens elkontakt lyser ingenting vilket kan vara värt att kontrollera. Har du mätt upp så att jordstiftet fungerar i bilens elkontakt? |
|
| Kolla så jordanslutnningen är OK. Jag har liknande problem med vår husvagn men där är felet på vagnen. All belysning slutar fungera och tänds när jag vrider kulhandsken fram och tillbaka på vagnen. den får nog jord genom dragkulan då misstänker jag. | |
| Det verkar som att jordningen i uttaget inte är ok | |
| Jag tror ditt problem ligger i släpet. Mät upp alla kablar för att hitta ev. brott eller kortslutning. | |
| Lösningen visade sig genom kass anslutning (jord) i bilen. Översyn och renovering av kablage och släpet lyser och på rätt sätt. Gjorde det inte själv men fick den förklaringen. Så länge det lyser är jag nöjd som fan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.