|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 740ia -93 som inte vill starta. Skrivit fler inlägg innan men idag när ja skulle riva ut alla tändspolar för att se om dom fungerade så upptäckte ja att på ena sidan av motorn va de vatten vid tändstiften. Såpass mycke att det droppade ut ur tändspolarna när ja tog upp dom. Har rivit o tittat alla packningar men den läcker inte så förra ägaren måste ha låtit den stå med öppen huv under regn eller har dom "motortvättat" den. I vilket fall som så har ja mina funderingar om att eftersom det varit vatten ända från toppen av stiftet o ner så undrar ja om de kan vara anledningen till att ja inte har fått gnista o att pumpen ej startat?! Har fått höra att bränslepumpen startar inte om de ej blir gnista?! När ja drar på tändningen så står de check control --- betriebsanleitg. Som ja har förstått de ska de vara att de e fel på boxen men har provat att byta ut varenda box i bilen o alla relä. Bytt vevaxel givare. Pumpen startar på direkt ström. Andra saker som inte fungerar --- El-hissar förarstol "el" taklucka bakspeglar centrallås. Vill ta ut förarstol så ja kan lyfta ut mattan o gå över alla kablar men klarar fan inte att ta ut den. Den e körd längst bak o längst ner så lite svårt att komma åt. Finns de ingen säkerhets grej som gör att man kan ta ut stolen när elen pajjat?! MvH Stoffe Manuell V8 :) | |
|
Jag har för mig att man kan komma åt att snurra elsätesmotorerna manuellt. Åtminstone någon av dom. Går det att testa om du har gnista med spolar och stift liggande lösa på ventilkåpan? (jag har ingen koll på V8 modellerna...) /Mats J |
|
|
Ja har försökt att komma åt att få loss förarstolen idag men lyckas inte. Har kollat alla tändspolar idag på en av mina andra bmw o alla 8 fungerar utmärkt o stiften oxå men på min 740 kommer ingen gnista. Som sagt har ja kollat så mycke ja har kunnat men fick höra att de kunde bli kortslutning i kablarna under förarstolen så vill få bort den o komma åt alla kablar. MvH Stoffe Manuell V8 :) |
|
|
Pilla ur alla kontakter till stolens styrbox, och mata bara 12V + och - från en batteriladdare, så kan Du köra stolen hur Du vill. Låt BMW skriva ut elschemat ur WDS:en eller köp/låna Bentleymanualen. Där står ALLT...o lite till :-) BTW, har Du kollat att bilen har rätt GM o RM? Har Du inte det, eller om de är paj, så kan Du inte låsa/larma/hissa rutor/köra taklucka, mm, mm...Framförallt grundmodulen, men kan dess signaler inte reläas ut så går det inte heller. Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.