|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, tänkte kolla lite om det är fler än jag som haft problem med sina E46:or och fått byta lambdasond och vattenpump? För mig låter det helt otroligt att man ska få byta på en 2 år gammal bil med 4800mil på mätaren... //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com | |
|
Ja, det låter otroligt.. Inget av detta är gjort på min iaf (dock lite annat skit). Inget av detta stod att läsa som svagheter på beg-testet i Teknikens Värld heller, om det nu säger nåt.. Hoppas du inte tar illa upp men, är du säker på att bilen har gått 4800 mil? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Inget av det du tar upp. Däremot har jag bytt bromsskivor tre gånger pga vibrationer samt främre bärarmarna. Allt på Garanti/goodwill. Mvh |
|
| Jag har något konstigt ljud vid grenröret vet ej om det är vid lambasonden eller om grenröret ät trasigt. | |
|
Hej, Har inte haft det problem du beskriver. Men jag vet att ägaren innan mig har bytt kopplingen på garantin pga läkage samt höger fönsterhiss och tanklucka. Under min tid så är bärarmar/länkarmar + fjädrar bak bytta, på garanti. Det enda som är nu är knarrande fönsterhiss. 5500 mil på mätaren... /S |
|
|
Anders S: Misstänkte att den gått längre från början men det har kollats upp och det var schysst. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Hmmm Har ju fått ett par mail med andra som haft problem med lambdasonden och på 540 så ska det ju enligt Asken vara vanligt med vattenpumpsproblem, det kanske har ärvts ner till 3:an.. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Några andra som haft problem med fönsterhissarna? Min vänsterhiss är inte bra, fönstret klapprar/knakar när det är helt upphissat. Har försökt med vaselin o fått bort en del av knakandet i listen, men klapprandet är kvar. Oerhört irriterande. Pratade med verkstan och de "hade aldrig hört talas om det" och ville inte ta det på goodwill. Ska in med den snart men ser framför mig problem eftersom bilen är sänkt mm, man vet aldrig vilka ursäkter som de tar till för att slippa stå för ett fel. |
|
|
Mr Shhh: När jag köpte min så fick de åtgärda ett ljud jag hade från fönstret vid förardörren, men detta var enbart när man hissade upp fönstret som det knakade. Det var en justeringssak. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Min fönsterhiss sprakar några sekunder efter att den är upphissad. Tur att jag inte är så kinkig.. ;-) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| Problem med termostaten är ett vanligt fel på E46. Också att vattenpumpen fått bytas i relation till det. Felen beror dock på dålig kvalitet på komponenter, så jag tror inte att E46 (BMW) i grunden är sämre än andra bilar. Kanske t.o.m. tvärtom. Däremot har ju BMW fått rampa upp produktionen en hel del, eftersom försäljningen ökat dramatiskt. Det skulle kunna innebära att man också fått vissa kvalitetsbrister. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.