AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.563

Larmet går igång av sig själv

ma
8
manutd_mike
Bmw 320 touring -97
Hej allihop,
Har ett litet problem med bmw 320 touring. Den senaste veckan har det hänt att larmet går igång av sig själv då det varit väldigt varmt ute, ingenting har vairt i närheten av bilen eller stött till den så att larmet ska starta. Har kollat batteriet och allt är ok med den. Bytte nyligen batteri i nyckeln (har visserligen använt ett annat format en vad som egentligen ska användas) kan detta påverka larmet? Finns det någon annan som haft liknande problem? Hade varit väldig tacksam för all hjälp jag kan få!

mvh,
micke

mini
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vanligaste felet är huvbrytaren som påverkas av värmen och huven ändrar form.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ma
8
manutd_mike
Bmw 320 touring -97
Tack för hjälpen. Finns det någonting man kan göra för att få stopp på problemet?

mvh,
micke

mini
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Jag hade samma fel på min när jag hade en e36. För mig gick larmet varje gång det regnade. Enklaste lösningen är att byta den lilla brytaren som känner av att huven är stängd, det är väldigt enkelt. Köp en ny eller chansa och hämta en nästan gratis på närmsta skrot.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Eller justera brytaren så den ligger an bättre mot huven om möjligt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ma
8
manutd_mike
Bmw 320 touring -97
Ok, tack så mycket för alla hjälpsamma tips. Ska testa justera den under dagen och återkommer med resultatet sedan. Så det gäller bara att "böja" lite försiktigt på brytaren då eller?
tack än en gång.

mvh Micke

mini
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej
Har du gjort motortvätt på sistone?

HN
ma
8
manutd_mike
Bmw 320 touring -97
Hej igen,

Nej jag har inte gjort någon motortvätt, hur så? Har testat justera brytaren nu och än så länge verkar det gå bra. =) Tack än en gång till alla som kommit med hjälpsamma tips.

mvh micke
ma
8
manutd_mike
Bmw 320 touring -97
Hej allihop, har försökt justera brytaren i motorhuven nu, tyvärr så verkar det inte som om detta hjälper då larmet än en gång drog igång igår eftermiddag. =( Finns det någon annan brytare etc som jag kan kontollera?
Förresten letar jag efter en reperations bok till bilen från förlaget Haynes men kan inte hitta någon till min bil någonstans , någon som vet var jag kan söka efter en?

mvh micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.