AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.148

V-tech RTS på en 120d 177hk -08

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Slog till och köpte en V-tech RTS box och deras steg 1 tuning.

Dock har jag inte fått det att funka, följer anvisningarna

Vad som händer är:
1. Jag kopplar in RTS och väljer att skriva en fil.
2. Slår på tändningen och går vidare efter instruktion.
3. Får varning att jag bör ha batteriladdare inkopplad (vilket jag har). Trycker ok
4. Får upp frågan om jag har tändningen på och instrumentpanelen är tänd, trycker ok.
5. Förbereder programmering kommer upp, och processen tar 5-10 min.
6. Får felmeddelandet "Fel inträffade under ECU anslutningen" och vad jag gissar är en felkod står nedanför "83 01"

Har prövat med flera olika filer jag fått med samma resultat.

När jag efter programmeringen försöker starta bilen tänds alla lampor i instrumentpanelen och ett gult utropstecken kommer upp i displayen.

Stänger jag av och prövar igen startar bilen utan problem. Effektmässigt ingen skillnad mot original, så jag tror originalprogrammet ligger kvar inne.

Har mejlat & pratat med V-tech på telefon och väntar på en lösning.

Någon som har råkat ut för något liknande?
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Svara mig själv, ifall ngn annan råkar ut för samma problem:

V-tech har en speciell instruktion hur man ska gå till väga för att programmera BMW. Av någon outgrundlig anledning skickar de inte med den instruktionen när man tankar ner den nya filen (där man specat vilken bilmodell det gäller),

Because it’s on the Internet, it has to be true!
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Men jag gjorde ingen annan programering än den som man kan läsa på deras hemsida, och det funkade alldeles utmärkt!?
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Jag hade lite strul med att få över programvaran och gjorde fel, den gula motorlampan i instrumentpanelen måste vara tänd, V-tech skickade mig en pdf med specifika instruktioner (BMW programering swe 3.pdf) just för BMW diesel. Sen vet jag inte om det är ngt speciellt om man har en nyckellös bil?

Passar på att ställa en annan fråga, är det någon som har lösenordet till loggen/zipfilen som man kan exportera ut från bilen?

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.