AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.561

Noen som vet om http://www.stillingsonsbil.se/ Henån er BMW autoriserat?

Som skrevet i rubrik..
Nej,Verkar bara vara Mazda som dom är auktoriserade för, AUTO 7H i Uddevalla är BMW verkstad däremot
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Auto7H finns i Henån med, men minns inte vad företaget heter mer.

BMW CS #5206
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Länk

BMW CS #5206
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Fire Red beställd
Murpz har helt rätt. Auto7H i Henån har försäljning av Mazda, närmsta auktoriserade anläggning för BMW är Auto7H i Uddevalla.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Sist jag var hos BMW i Henån så hette företaget Olle Rutgersson och var en filial till Olle Rutgersson i Udevalla. De hade ingen egen verkstad i Henån utan använde Stillingsön för allt sådant.
Ba
396
Bavaria1
Gorban: Auto7H förvärvade alla Olle Rutgersson's anläggningar, försäljning i Uddevalla och Henån samt verkstad i Uddevalla för ca 1 år sen.
Några år innan dess bytte verkstan i Henån ägare (och namn) till Stillingsöns bil och var då inte längre auktoriserad BMW verkstad.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Ett tillägg, trots att det inte var vad trådskaparen frågade efter:

Dom sysslar fortfarande med BMW. På utsidan verkstaden står det mer BMW än Mazda, och det är i princip samma killar som jobbar där sedan BMW-tiden så erfarenheten finns.
Jag lämnar alltid min bil till dom för dom gör ett bra jobb till rätt pris, och är alltid bra att ha och göra med. Går även att beställa orginal-grejer av dom.
Ba
396
Bavaria1
Spacco: Du har helt rätt, ränderna går sällan ur, de pysslar fortfarande mycket med beg BMW men är ej auktoriserade vilket frågan gällde.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.