|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag fick hem min nya 3-serie idag och insåg att jag har glömt kryssa för dryckeshållare samt rökarpaket. (Jag röker inte men jag vill ha de extra 12-voltsuttagen) Kan man eftermontera detta? Mvh Mannfalk | |
Roffa1 |
Tror inte det går att eftermontera förvaringspaketet som bl,a innehåller dryckeshållarna. Däremot så kan det finnas ett extra 12 uttag i handsfacket om du beställt bilen med USB uttag. |
|
Hej, Vet fler som har glömt kryssa för förvaringspaketet. Tror jag har hört en siffra runt 10000:- för eftermontage av kopphållarna. Det är en sak att BMW tar extra betalt för dom, (det är ju deras affärsidé att ta runt betalt för allt utöver chassi och drivlina), men jag måste säga att jag tycker att det är riktigt jävla dåligt av försäljarna att inte fråga både en och två gånger extra om man verkligen inte ska ha dom eller om man bara glömt bort dom. Är ju faktiskt rätt många beggade 3:or man ser som saknar dryckeshållarna och för personlig del kan jag säga att jag direkt valde bort bilar som saknade dessa. /Stiffler |
|
| Det går att eftermontera dryckeshållare men då åker du på att byta ut hela instrumentpanelen. | |
Roffa1 |
Stämmer bra att hela instrumentbrädan måste bytas ut..då det saknas fästen för att montera dryckeshållarna i. Blir nog en onödigt dyr affär. |
|
Måste jag verkligen byta ut hela instrumentpanelen Räcker det inte att byta ut den delen av instrumentpanelen där dryckeshållaren ska sitta? Jag har en e93 med samma färg på instrumentpanelen, skulle jag inte kunna byta mellan dessa två bilar? Ingen som vet vad det kostar att eftermontera rökarpaket fram? |
|
Roffa1 |
Klart det går att byta mellan bilarna, om nu de olika årsmodellerna är kompatibla med varandra. (eller är det kanske samma årgång) |
|
Tyvärr måste du byta ut hela instrumentpanelen. Om du tittar på följande två bilder ser du att instrumentpanelen skiljer sig, vilket du även ser om du tittar i dina olika bilar. Med förvaringspaket: Länk Utan förvaringspaket: Länk |
|
Njuren |
10K det blir dyra kaffekoppar - tråkigt att säljaren inte tänker ett steg längre där. Till min coupe behövde man bara köpa ett mittstycke med myntfack för cirka 500spänn för att få kopphållare. |
| Men då har du en E46 och inte en E9x. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.