AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
963

Någon som kan byta en kardanknut i Stockholmsområdet ?

Känner ni till någon som kan fixa detta, helst någorlunda nära Stockholm (och inte har semsterstängt) ?

Det gäller en E38 från -00. Till saken hör ju att BMW inte har knutar som reservdelar utan tycker att hela axeln ska bytas om det blir problem med knuten.

Tyvärr kan jag inte heller köpa en bättre begagnad axel eftersom axeln i min bil är kortad (20 mm kortare än original).

Tacksam för alla tips !!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Per Larsson i Huddinge är väl den mest lovordade BMW-verkstaden här på forumet nere i den kungliga huvudstaden ändå. Seriös och inte överdrivet dyr skulle jag tro.
Tack för tips, men det är som sagt semestertider. Per Larsson kör visserligen veckan ut men kunde inte ta in fler jobb. Vet inte heller om han åtar sig att bara byta en knut - jag har tagit loss axeln från bilen.

Svea bliverkstad har semesterstängt. Och Unicardan i Väsby verkar inte svara i telefon så jag antar att de också har stängt. Jag får nog chansa och sätta ihop bilen som den här och hoppas att det håller ihop tills Augusti.

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du kan ju prova Bil o Däckservice J.Eriksson i Fittja jag har för mig det är BMW samt Volvo som gäller hos honom ..ligger i ett av industrihusen på höger sida när du kör mot färjan till Ekerö tel 531 70 550
Tack gto80! Dock drog jag i eftermiddags ihop axeln med Loctite i splinsen så nu går det inte att få isär utan att värma. Om den inte skulle funka så ska jag testa med ditt tips.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.