|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite hjälp från bilkunniga människor nu o vänder mig självklart till alla er bmw ägare som jag fått så mycket hjälp utav tidigare. Tjejen kör en audi 80 1,8s -89 och den går mycket dåligt. Bluddrar o har sig när man kör o drar mycket bränsle. Sitter förgasare på denna modell. Har sökt runt på en del andra ställen men inte hittat några bra svar som har hjälpt mig. Har hittills bytt; Insugsfilter Tändkablar tändstift tändenhet förgasarfot (förgasar anslutning) Drar ca 2 l/mil för tillfället o bluddrar/hackar o har sig. Tacksam för alla tips som ni kan ha där ute. SAAB - Skrota Aset Använd BMW | |
|
Audi, hmm... Om det är en -89 borde bilen ha katalysator och insprutning. Det är nog en elektroniskt styrd "förgasare" du menar (med en spridare). Kanske dags att kontrollera temperaturgivare, spridarens sprutbild, luftmassegivare, lamdasond osv. mvh/ Anders |
|
| + eventuellt läckande kallstartventil (om sådan finnes). | |
|
Hade en likadan Audi 80 1,8s för många år sedan. Hade liknande problem med min bil och jag har för mig att det var fel på med lambda-sonden. Det brukade bli bättre om man plockade bort en av batteripolerna 10 minuter. Testa och se om det hjälper! |
|
|
Tackar så mycket för svaren så ska jag gå ut o kika på bilen här nån dag. :) SAAB - Skrota Aset Använd BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.