AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.295

Problem efter starthjälp e36

wi
9
wimhed
BMW M5 e61 -07

BMW 320 m-tech II -03 såld

BMW 320 Cab -02 såld
Hejsan .. Batteriet sögs ut när ja glömde sterion igång, och vi drog igång bilen med startkablar .. Först gick bilen på alla sex, men efter 1-3min så slocknade en burk .. Vad kan ja gjort för fel? Håller på att ladda batteriet nu så det blir fulladdat, kanske kan hjälpa? Någon annan som har tips?
kan även säga att motorstyrningslaman lyser ..

Mvh Johan

Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Tror att en uppladdning av batteriet hjälper!
Meddela gärna hur det gick. Antar att när du startar den efter fullt batteri, så går den igen en kort stund. Tror ditt batteri är dött och orkar inte ge fullt. Hade liknande problem fast min hostade också mellan åt. Det var batteriet som inte gav fullt och enligt Bmw krävs det ett bra batteri. Bytte batteri och hon vaknade igen.

Har även haft problem med att kolen i generatorn var slut vid senare tillfälle och den laddade inte fullt ut.

På din tror jag mer på batteriet eftersom jag tolkar din skrivelse som att bilen gick som den skulle innan den aktuella natten med sterion.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Hade jag vart som dig hade jag åkt till någon mack eller ett ställe där de kan kolla om du har full kapacitet i batteri och laddning innan byte.
Var väldigt kymigt i början innan hostandet. Startade som vanligt och allt kändes ok de första dagarna innan ras, var någon enstaka nysning mellan åt bara.
Tänker på, när du glömde sterion så var det, det sista som dödade batteriet helt.

Hoppas det löser sig oavsett problemet

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
wi
9
wimhed
BMW M5 e61 -07

BMW 320 Cab -02 såld
Hejsan alla morgonpigga .. Laddade batteriet, men tro fan inte det hjälpte haha .. Bluddrar förtfarande .. Så som ett försök drog ja ut minuspolen för att nolla boxen som man brukade göra på gamla bilar, om det mot förmodan skulle hjälpa med en lite modernare bil (?)

Batteriet va inte helt dött när ja testade starta den då det bara var slutstegen som varit påslagna, så motorn snurrade ett (?) varv och sen dog den ..

Någon som har några teorier om var man ska börja leta fel? Eller man ska vara så fiffig att man lämnar in den direkt =) ?

Mvh Johan

wi
9
wimhed
BMW M5 e61 -07

BMW 320 Cab -02 såld
Var nyss vid bilen o testade starta den .. Den startar lätt o allt, så det är inga fel på batteriet iaf, men den går fortfarande inte bra .. Efter 10sek tänds motorstyrningslampan också ..

Någon som har nån teori om vad som kan va fel?

Brukar inte bilen ofta då ja använder tjejens bil eller hojjen om det kan vara till nån hjälp =)

Mvh Johan

Finns flera olika saker som det kan vara, men innan du lägger pengar på det hade jag kollat saker som inte kostar en massa.

Det kan vara hål i slangarna till insuget varpå den får tjuvluft och motorlampa tänds. Det kan räcka med ett nåls hål.

Det kan även vara batteriet som jag skrev tidigare. (Min höll på likadant som sagt. Den startade hur fint som helst en till två veckors tid. Det som var problemet är att det fanns ström i batteriet för start och lite annat, men när jag gav full gas pallade det inte med. (Kostade 50:- att kolla batteri och laddning) och det visade sig att batteriet hade c:a 85% kraft.

Annars lämna den och få gjort en felsökning på en. Kan variera i priser på 400-1000:- beroende på var.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.