|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Frria, Jag är verkligen ingen expert själv. Jag jobbar med tidningsproduktion (papper allså) och har aldrig pysslat med websidor. Så ta allt jag hävdar med en nypa salt för jag kan ha fel. Men jag tror att du har rätt i att det inte endast är servern som AP ligger på som är bråkig. Annonser laddas från andra servrar med och det är där problem uppstår med latenser (väntetider) osv på att "rätt annons" ska laddas av din webbläsare. Det är väl typ 12 olika annonsservrar som det laddas data ifrån och det räcker med att en ska vara trött så påverkas hela upplevelsen i just din webläsare. Sen skriver ju flertalet användare här att det är lite trögt just nu, men utan annonserna (från andra platser än just AP) går det fint. |
|
|
Jag uppdaterade JAVA till senaste utgåvan och det blev bättre.... MEN hackigheten finns kvar och är otroligt irriterande! Kontentan är nog att annonsernas utformning gör att användarvänligheten begränsas ganska kraftigt. Ingen positiv utveckling enligt mitt sätt att se det. Det skapar en negativ syn på annonserna på forumet och riskerar att skrämma bort många som inte är hängivna Autopower-entusiaster! Bara för att en "IT-nörd" tycker att det ser ballt ut med "femhundra" blinkande och ständigt rullande annonser, innebär det inte att annonserna får bättre genomslag - bara att siten blir trög... Dax att se över annonsutformningen på forumet känns det som! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Segheten man upplever är (vad jag kan läsa mig till) oftast en en kombination av annonsservers och utformningen av websidan (dvs hur man anropar annonser). Eftersom detta verkar ett kärt ämne så utgår jag ifrån att ni har läst granntråden som rob_t_j72 länkar till samt länken till Aftonbladets blogg där de försöker få fart på sin sida (vars innehåll är lika bra som dess utformning). Jag har ingen förklaring varför det nyligen blivit segare. Dock så upplevde jag samma problem redan för två månader sedan men trodde det var min bärbara dator som började lägga av (den kunde bete sig likartat då den led av kronisk överhettning - den modellserien från HP är inte konstruerad att stå på kontinuerligt under långa tider). Jag kan bara lägga fram hypoteser, tex att någon av annonsservarna svarar långsammare. Varför det isåfall bara är AP som drabbas? Än en gång hypoteser, kan vara att de använder annonsservers som andra sidor inte använder? De kanske anropas på ett annorlunda sätt? Eller en kombination? Oavsett så bör AP se över problemet (resulterar i mindre annonsvisningar så det ligger i båda AP och annonsörernas intresse att hitta problemet). Tills en lösning hittats så kör jag FireFox + NoScript när det ska surfas på AP och IE för allt annat. |
|
Hej Det visade sig vara en annonspartner som levererade annonskod som inte funkade så bra. Det ska vara fixat nu. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Det tackar vi alla för:-) Ha en skön sommar allesammans! Mvh Jocke W |
|
|
Härligt! Nu verkar sidan vara i god form igen! Bra att det löstes snabbt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tackar, nu fungerar det som normalt igen. :) | |
|
När detta ändå är på tapeten, IE8 och Google Chrome är som natt och dag för mig, kör sedan en tid tillbaka chrome på båda burkarna när jag skall surfa AP o måste säga att de e nice när man kan klicka på en tråd o den hoppar in direkt på några hundradelar, trodde innan att det var AP som var segt i almänhet efterssom det "alltid" tagit någon till några sekunder att klicka på en länk på AP.. Jag rekomenderar starkt Chrome till AP iaf om någon mer upplever segheten! /Magnus |
|
| Kör också med Firefox, NoScript och Adblock. Allt går lika fort som vanligt för mig iaf. | |
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Provade nu med min vanliga IE och det flyter på som vanligt numera :-) Stort tack för en snabb uppdatering (med tanke på att felet låg utanför AP:s domäner så att säga)! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.