AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.921

Forumet låser sig och är hackigt, är det så för er också?

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som rubriken lyder, jag har märkt att forumet låser sig och flyter inte på som vanligt de senaste dagarna. Det är hackigt och låser sig hela tiden, är det bara jag som upplever det så eller finns det fler som också har samma problem?

Njuren
Jepp - jag får meddelande som lyder "VIll du köra script bla bla bla risken finns att explorer går slött osv" :(
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Välj en annan webbläsare tex firefox och kör utan script
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag får inte ens meddelande. Tur att det inte var min dator. :)
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Det är all reklam som segar ner det
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Samma här även med firefox nått jäkla scriptkör kommer upp hela tiden som man måste trycka bort annars hänger sig alltihop??

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Rekommenderar google crome starkt, absolut inga problem.
ladda ner noscript. en modul till firefox så slipper ni problemet.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Men det har alltid fungerat utmärkt för mig fram tills nu de senaste dagarna.
Ja att vi användare skall vara tvungna att vidta åtgärder är fel. Inga problem hos andra forum (med reklam).

mvh/ Anders
Buspelle
Något problem är det utan tvekan. Oavsett vilket kommando så hänger det sig. Får själv inga meddelanden alls utan det tar bara tvärstopp. Tror inte alls detta beror på reklamen, utan det måste vara något driftproblem.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag kör Firefox med Adblock o Noscript på mobilt 3G o det går nätstan lika fint som hemma.

Det måste finnas nåt bug, virus eller annat skit för det är fler sidor som tydligen vill köra script...

BMW - Beroende Med Wilja
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
aldrig haft problem med min "nya" dator och 15mb/s bredband mer än att det kan ta några sec att komma in på 3 serien ibland...

kan gissa att vissa kanske inte har senaste updaten av adobe reader eller nått liknande.

trogen firefox användare.

BMW ownz
Det finns en annan tråd om precis samma sak i den här forumavdelningen där det talas om Firefoxtillägget NoScript. Den heter "Varför så slött".

Men själva grundproblemet är att annonsscripten är dåliga. Det är en fråga som de som sköter driften av forumet/ägarna ska ta upp med leverantörerna av annonserna.
Om vi är många som tar bort annonser med hjälp av pluginprogram, spärrar vissa IPn och motsvarande så kommer forumet få mindre annonspengar i längden. Vilket kanske leder till minskad utveckling av websidan osv.

Men min åsikt som besökare är att ägarna är huvudansvariga för att se till trafiken (vi användare) är nöjd och kommer tillbaka, inte tillgodose annonsörer i första hand.

IMHO så ska Autopower samt alla andra forum omedelbart kasta ut skiten som segar ner för oss användare.
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Det är j-vligt irriterande! Tänker inte byta webbläsare... då håller jag mig härifrån tills de är fixat!

Mvh Jocke W
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hur ska du då få reda på att det är fixat?

Jag kör FF med AdBlock utan problem eller seghet.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Dr. Pez: nu är jag ingen expert på området, dock förstår jag vad du menar. tycker ändå inte att det ENBART kan ha å göra med sidan.
något måste krocka. program som saknas är skadade, blockeras mm. och då löser detta NoScript problemet eftersom skriptet på denna sida inte fungerar fullt ut med ANVÄNDARENS dator???
detta i sin tur gör att dessa skript halvt blockeras och så får man problem med sin videospelare (eller vad man vill hitta på) 2 gånger i veckan för det innehåller en likande skript osv.

med andra ord. folk har 1 ton onödiga toolbars mm som kryper in med en annan installation, så inbillar man sig att de är kalas, å så blir det bara massa skit i slutändan.

ursäkta men har sett för många "misshandlade" datorer.

BMW ownz
Problemet är som tidigare skrivits i något script rörande reklamen. Både FF och IE har samma problem här på AP. Om problemen får besökarna att "stänga av reklamen" med hjälp av ad/scipt blockers binder AP is åt sin egen rygg iom förlorade reklamintäkter. Problemet bör alltså fixas oavsett...

mvh/ Anders
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
provade ie förut och de var segare helt klart. dock inga felmeddelanden mm.

tycker självklart att det borde fixas :/

BMW ownz
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Går helt plötsligt brutalt segt här också! Aldrig några bekymmer innan..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det måste vara driftrelaterad, jag tror inte det beror på annonserna. Finns sajter med tre gånger mer annonsbanners som fungerar utmärkt. Det måste helt klart vara driftrelaterad på nåt sätt. Det känns tråkigt och sufra in när det är så segt. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.