|
|
|
|---|---|
|
verkar ha fått problem med startspärren på min bmw 325 e36 -95 efter att monterat ett slutsteg som inte har slagit av så hade batteriet dragit ur en morgon. provade att vrida på nyckeln och startmotorn gick runt sakta. efter det kopplades batteriladdare på och dagen efter så är bilen stendöd då man tar på nyckeln. startspärren verkar ha slagit i då varken startmotor går eller att man hör bensinpumpen när man tar på nyckeln. bilen går inte att rulla igång heller. att ta bilen till bmw verkstad känns som ett tråkigt alternativ av många anledningar. med den info vi har hittat hittills så har vi lyckats få startmotor samt bränslepump att fungera men bilen startar fortfarande inte. någon som varit med om nått liknande eller har info om hur man kan ta sig förbi ews startspärren? | |
| Jag har precis ett liknande problem på min 325 e36 men jag læmnade in den till en verkstad som fixade det på nån timme, 1500:- kusingar "norska" så det borde gå på runt en 1k i sverige.. | |
| Har du testat en så simpel sak som att låsa bilen och sedan låsa upp den igen? | |
| hej jag har exakt samma problem .startmotorn går bensinpumpen hörs men ingen gnista till tändstiftet... hur gick det med din då?? har du fått igång den?? på vilket sät då?? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.