AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.154

Sänkfjädrar från V8:an på en 525 e34, passar det?

Mi
18
Mirsolino
523i E60 M-sport -08
Hej!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd uppe men lägger upp denna ändå.
Hittade sänkfjädrar på Hova.com men dessa är till V8:an e34.
Länk

Vet någon hur det skulle se ut? Så mycket som jag vet så är e34 skyhöga fram jämfört med bak (original). Rätta mig om jag har fel.

Tack sålänge!
Vi
45
Vicious
325iA Touring -09
525i e34 -95
Honda Civic CRX 1.6i-16 -87
Jo E34an ser väldigt hög ut fram jämfört med bak orginal, beror på att hjulhusen går mkt högre fram. Karossen är plan med marken. Fjädrarna du visar funkar nog med andra E34or med.

Ska du köpa sänkfjädrar så rekommenderar jag att du köper sänksats med både fjädrar och dämpare till din bil, tror jag betalade runt 3000 när jag kötpe till gamla. Den satsen sänkte 50/30 har jag för mig men det var lite mycket i min smak även om det blev lagom "höjdfördelning" mellan fram och bak. Skulle nog själv ha valt orginalhöjd bak och 25mm sänkning fram.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ett tips kanske vore att kolla här i stället: Länk

Skämt o sido, ja kommer inte i håg hur det ser ut på E34:a men E39 har ja för mig har andra fjäder tallrikar mellan 6a och V8 så där är det inte ens fysiks möjligt att få fjädern att passa. (kan ha fel här men ganska säker eftersom jag fick fel fjädrar till en 528:a ja hade en gång och de var till 540 o stämde inte alls)

Mi
18
Mirsolino
523i E60 M-sport -08
Tack så mycket för era svar. Men jag slängde upp en beställning hos hova.se, på sänkfjädrar 35-40mm. Har ingen aning om, om det kommer se bra ut eller inte, men så får det bli, jag vill ha karossen plan med marken, då hjulen är lika breda och store överallt.
Vi
45
Vicious
325iA Touring -09
525i e34 -95
Honda Civic CRX 1.6i-16 -87
Vill du har karossen plan med marken så kör med orginal. Det blir däremot väldigt stor skillnad mellan däck och skärmkant fram och bak, fram stort mellanrum, bak litet mellanrum.
Sänk 20-30mm fram och kör orginal bak så blir det säkert fint.
Mi
18
Mirsolino
523i E60 M-sport -08
Ah, men jag testar att montera det fram iaf, vill inte tappa stuket på den som det är just nu, den är riktigt låg, men ägaren innan vart snål och kapade. Vet dock inte mycket tanke på att det är min första bil o.s.v. Jag ska köpa nya stötdämpare fram, och slänga på sänkfjädrarna där, och så får jag se därefter om jag ska köpa originalfjädrar bak sen, får helt enkelt prova mig fram, kan tillägga att jag har letat men inte hittat sänkfjädrar fram bara, man måste ju köpa "runt om kit":/ men men, det får bli som det blir.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.