AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

E34 kokar på tomgång

Er
11
Erogor
518i -92 E34
Hejsan!

Jag har en bmw E34 som går klockrent så länge den rullar.
Men så fort man ställer den på tomgång så blir den varm direckt, och kokar efter en inte allt för lång stund.

Någon som har varit med om detta problem eller har någon koll på vad det skulle kunna vara som är fel?
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Troligen fläktkopplingen
Visa användare
ProPro-medlem
13.408
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Instämmer med wath, garanterat fläktkopplingen. Kolla även att fläktkåpan runtomkring sitter på plats - den hjälper till en del också.

Hade precis fenomen som du beskriver Erogor, spännande att köra i Malmö när man endast kunde stå i ca 2 minuter innan den började gå varm... Fast jag var inte så överraskad när det dök upp då jag visste att fläktkopplingen var trasig/sönder samt jag saknade fläktkåpa (gick sönder diverse saker när jag hade närkontakt med en pelare). Bytte fläktkopplingen mot en bättre begagnad samt en ny fläktkåpa och efter det har jag inte haft några problem trots köer i Malmö under dessa enormt varma dagar...
Er
11
Erogor
518i -92 E34
Tack för det snabba svaret!
Ska kolla upp det så fort jag kan :)

Ja det är riktigt spännande när man är ute och åker faktiskt.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Köpes billigt på ebay.se Ta den från england då min kostade ca 440:- med frakt. Billigt jämfört med här i svedala.

Mvh Jonas Brinell.
Er
11
Erogor
518i -92 E34
Nu kanske jag kommer och skriver en dum fråga, men jag är villig att ta den chansen :)

Är den här ''fläktkopplingen'' som ni pratar om samma sak som viskokopplingen?
Hej. Svar ja
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.