AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.050

Motorlampa igen !

Br
19
Bryggarn
520d Touring-10
Hallå !

Nu börjar jag bli trött på min 523. Har haft den i knappt två månader och bara strul. I torsdags hade jag bilen inne för att den har ryckt och inte gått rent, detta trots att bränslepumpen byttes ett par veckor innan men ryckningarna kvarstod. En mekaniker åkte med i bilen och kände ryckningarna och trodde det kunda vara spridarna. Spridarna byttes och uppdatering av styrboxen gjordes.

Jag åkte hem men inte var ryckningrna borta, nästa dag åkte jag ut med bilen och kom knappt en mil när jag tänkte att den går ju sämre än förut. Kändes som att bilen inte gick på alla och en minut senare så tänds motorlampan och bilen går som skit.

Åkta av vid en mack och ringde assistans och bärjare kom och hämtade bilen.

Då får vi se vad det kan va denna gång. De har ju uppenbarligen inte hittat felet eller också så har de inte bytt spridarna fast de sagt det. Känns so jag vill lämna tillbaka bilen. Har man någon chans att få ett återköp ?

Eller vad ska jag be dem titta efter, allt de säger att de kopplar upp den, där ser de alla fel. Bää säger jag.

Tips tack vad jag ska göra.

Mvh

Bryggarn
Br
19
Bryggarn
520d Touring-10
Ett tillägg. Bilen har bara gått 2300 mil och är en årsmodell 2008 !

Bryggarn
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du är inte den första tydligen med motorlampas problem på nyare E60-61.
Vår management assistent fick samma problem med en ny E61-10 för 14 dagar sedan med bärgning, tyvärr har hon noll koll på vad som åtgärdades, däremot ringde BMW upp och frågade om de var nöjda med servicen.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Br
19
Bryggarn
520d Touring-10
Hallå igen !

Ja då har jag fått tillbaka bilen igen och som jag sa till BMW att jag misstänkte tändspole så var det det som var felet. De har bytt spole på cylinder 4 enligt dom och kört bilen ca 6 mil efter för att testa den. Och ja det känns bättre, bilen känns jämnare och rycker inte längre tror jag....!

Vågar knappt tro att den går bra och man känner efter extremt mycket. Men tyckte i alla fall att det var en ryckning trots allt. Det man tänker är att borde de inte bytt alla tändspolar eller ?

Vet någon om BMW-verstäderna har olika datorutrustning för att koppla upp mot bilen , tänkte att alla kanske inte ser alla fel som finns eller tror jag fel ?

Hoppas så in i h-vete att jag ska bli nöjd nu, vill ju köra BMW !

Bryggarn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.