AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
559

520i -91 Elfel

Mu
3
Mupp3n
520i -91
Shaa!

jag har då skaffat mig en 520i -91.
dock var det ett elfel på den och enligt förra ägaren hade han kollat säkringar (även bytat dom) o kablar (exakt vilka vet jag ej). felet kommer o går som det vill dock. när bilen är kall på morgonen funkar allt som det ska men när man kört en stund så slutar det funka. det som inte funkar är

*Central låset
*El-hissar
*Vindruttorkare
*Takluckan

jag har endast kollat på säkringarna som sitter i säkringsboxen. om det finns några fler gömda nånstans så berätta gärna vart dom kan sitta (har kollat vid handsfacket o under säten) men hitta inte direkt nått.

jag har fått tips om att det kunde vara tändningslåset som är paj?

Mvh Tim
Tändningslåset är en central och viktig detalj i elsystemet. Men kolla först om du inte har en säkring på 80 eller 100A intill batteriet i en svart plastbox. Denna består av ett smältbleck, det brukar bli mikroskopiska sprickor i detta.

FP
Mu
3
Mupp3n
520i -91
den säkringen har jag letat lite granna efter. läst i andra forum om att de har varit en del problem med den dock inte till just min modell. jag har ingen svart box intill mitt batteri, om du det är säkringsboxen du tänkte på så sitter den längst till vänster och nån form av "chip" i en svart låda längst till höger. o batteriet ganska nära den lådan. jag kollade dock i den efter nån säkring men hitta inget av vad jag kunde se.

mvh
Mu
3
Mupp3n
520i -91
aah, jag hittade vad du menade. och mycke riktigt, de var denna som var av :/. tack ska du ha!.
Varsågod, lycka till med bilen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.