|
|
|
|---|---|
|
(om)besiktigade idag och fick följande tråkiga avgasvärden.. HC-halt tomgång, för hög (HC 282 - får vara max 100) CO-halt tomgång, för hög (CO 1,4 - får vara max 0,5) CO-halt förhöjd tomgång, för hög (CO 2500 0,7 - får vara max 0,3) Lambdan låg iaf på perfekta 1,01.. vad ska jag göra nu då? :( | |
|
Min gissning såhär spontant är antingen insugsmembranet eller en läckande topplockspackning. lukta i expansionskärlet o se om det luktar avgaser... |
|
| Det är ju rätt duktigt dåligt CO-värde, det är inte kattarna som håller på att ge upp då? | |
|
nästan helt nya sportkattar från biltema.. biltemas kattar lkanske inte funkar helt enkelt :( |
|
|
nu är det iaf så är att jag jobbar veckan ut och sedan har jag semester i 5 veckor.. kommer då att ställa av bilen och ställa in den i svärföräldrarnas garage där bilen kommer få en rejäl översyn i form av ny framvagn, nybyggt avgassystem osv. osv.. sen får vi se vad som händer vi nästa besiktning.. i värsta fall får jag väl köra obesiktigat som vanligt.. alla som har skrivit i trådan ska iaf ha en stort tack.. |
|
|
haha detta låter precis som vad som komma skall för mig också om nån vecka ungefär :) det kan väl i princip bara vara katalysatorerna som felar eller.. går bilhelvetet för fett o isåfall hur är det möjligt? kolla så du inte har hål i avgaset hehe |
|
| Katt känns mest logiskt min var helt tom när jag plockade ut den liknande avgasvärden... | |
|
återstår att se om biltemakattarna är tomma när man kapar isär systemet sen ;) annars får man väl ersätta dom med ännu billigare skräp som: Länk Länk |
|
|
Metanolic: vetifan om nån av de ens är besiktningsgodkända? tvivlar iaf på att racekatten är det. jag ska köpa nån av dessa :) de är tydligen godkända Länk |
|
|
sportkatten jag länkade till är likadan som biltemas.. kanske där skon klämmer ;) tack för tipset som racekattarna, såg intressanta ut.. lite dyra bara.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.