AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
596

färg val på min M3?Hjälp, kan inte bestämma mig...

Ace
Hej alla !
Nu har jag ett litet problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
Det är så att jag skall lacka om bilen i nästa vecka och jag kan inte bestämma mig vilken kulör jag skall ha (kul problem va?). I dags läget så är bilen svart kort och gott tillsammans med en massa chrome så som speglar spolar munstycken lite emblem samt fälg kanten på 19" Antera fälgarna, bilen är en M3 98 och ja vad skall jag göra? Bara ha den svart igen eller satsa på någon annan kul färg??

Jag skulle vara jätte tacksam for lite tips och idéer.
Mvh Ace
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Senaste numret i Bilsport (?) hade flera artiklar om BMW, en handlade om en speciallackad M5'a med ovanlig, skiftande kulör (blå/lila/röd/rosa) som jag tyckte såg väldigt läcker ut. Kostar väl skjortan, men snyggt var det! Annars tycker jag diamantsvart är snyggaste 'vanliga' färgen, om än väldigt opraktisk.

*Best Man Wins*
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Alltid roligt att byta färg men då tycker jag man ska lacka hela bilen även i motorutrymmet etc och då kan det ju bli lite jobbigt att byta färg...Lycka till!

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Håller med robgus, men du kan ju lägga en lila bas och sedan den orginalsvarta ovanpå, blir läcker effekt till kvällscruisingen.

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Ace äger du alla bilarna där som står skrivit på din profil ?

du vill inte ge bort 325:an till en fattig svensk <:)

*du kan ju inte köra alla samtidigt*
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Annars är ju mattsvart också en läcker färg :-)

//Niklas
"En riktig motor suger"
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Färgen på M5:an i Bilsport kostade 6500 kronor per liter... Men snyggt och framförallt ovanlig är den!

MVH Niklas - Uppvuxen på E28
Ace
Hej igen alla!
ja givet viss skall jag lacka även i motorrummet då jag har ute motorn för en biturbo konvertering så det råder väl ingen tvekan om att jag har rivit bilen helt *ler*.
Färgen som var på Hamann M5an vet jag inte om jag gillar personligen men men smaken är ju som baken, PPG har lite olika färger som skiftar lite beroende på vinkel som är snyggare än den som är på Hamann bilen , kostar dok 9200/L och jag vet inte ens om jag kommer att tycka det är snyggt om 1 år så.. ja ni fattar vad jag menar va?...
Hoppas på mer kul idéer
Mvh Ace
Kör på cosmossvart med blå pearl i.

Diskret och mycket snyggt!

/Per
Ace
Hej zodiaken!
Har du möjligt viss någon bild på hur det kan se ut???

Mvh Ace
Ace: Jag har inget på rak arm. Kan kolla lite efter det.

En kompis gjorde detta på sin 325a och det blev toksnyggt! På kvällen ser det riktigt läckert ut.

Men ändå inte så folk vrider huvet efter en så fort man visar sig.

/Per
bl
143
bloom
325i E36
Ace:
Tror oxå på Svart med lite blått i.
När jag lämnade in min Diamantsvarta på lackförsegling m.m. i höstas så såg det ibland nästan ut som det var en gnutta blått skimmer, skitsnyggt helt enkelt.
Jag kan maila över en bild från den tidpunkten där man kanske kan ana hur det kan se ut.

/bloom
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Bmws estorilblå.Grymt snygg färg och dessutom passar den jävligt bra på en e36a

micke 66 e28
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
F______n vad jag hade lackat estroilblå. Tveklöst. Men det e juh jag. Bestäm själv! =)
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Ja du ACE, detta måste vara ett dilemma... Jag säger bara att du får inte lacka den till Montreaulblå, allt annat godtar jag.. *ler*
Då jag anser att man gör iordning sin bil för sitt eget behag och ingen annans så anser jag att du bör ta dig en ordentlig funderare...
(Förresten, har du slitit ur motorn redan?)

"It doesen't matter if you win by an inch or a mile, winning is winning"
ma
48
mackett
528iA Touring -97
det självklara kulörvalet är ju neongrå! =)

aldrig mer Audi!
Hej Ace.
Vad betalar du för en omlack?

Ola

si
64
simca
3,0SA -76
Inkaorange vore väl kul!

/mvh

Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Den karbonsvarta färgen som finns på m3 e46 är ju svart men skiftar svagt i blått. Kanske är skönt med en orginallack om man ska bättra och så efteråt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.