|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en fundering, När man byter en ABS givare, räcker det med att plugga in den nya och så släcks abs lampan på instrumenteringen? Eller måste abs givaren när i "hålet" för att installationen ska "godkännas" och lampan släckas ? Hoppas ngn kan svara på detta :) Tacksam för svar! | |
|
Självklart måste den nya var på plats eftersom ABS-lampan slocknar inte förrän bilen börjar rulla och får signal från alla 4 om de är ok. tror t.o.m att den vill ha 30km/h för detta. Mvh Jonas B. |
|
|
Tack för ditt svar! Men bilen ska inte behöva rulla för att abs lampan ska slocka ? om bilen står helt stilla och du slår på tändningen läge 2 så ska abs lampan slocka efter ngn sekund, så har det varit på alla bilar med abs som jag haft ... Jag har inte behövt sätta min bil i rörelse för att få abs lampan att slocka .. |
|
|
Om bilen inte har fel på abs så slocknar lampan när motorn startar ja,men nu har du ett fel som måste "godkännas" dvs rulla bilen. så fort den slocknat efter du börjat rulla igen är det tillbaka till normalt som du skriver. Mvh Jonas Brinell. |
|
| Tack brynet, nu funkar allt igen som det ska! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.