|
|
|
|---|---|
|
Hej i sommarvärmen! Äntligen har jag hämtat hem min gamla 2002. Har stått i ett garage i 10 år. Idag blev det en snabbtvätt,sen ska han in i mitt garage och börja fixas till! Lite nya bromsar och stötdämpare,och lite annat godis.. | |
|
Trevligt,vill gärna se lite bilder framöver. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Länk Här kommer lite bilder på bilen! |
|
|
Härligt. Var hittade du varvräknaren?? Har bara haft klockor där. Riktigt rolig motor med.....mmmm. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Den panelen med varvräknaren fick jag med när jag köpte bilen,hade tydligen suttit i en tii,orginal tydligen,har inte sett så många själv.. Motorn är en riktig pärla,lite dålig tomngång men härlig sång på varv. Har tänkt uppgradera bromsarna och nya stötar med sänkningssats. Har även 4 BBS 15tums fälgar som kommer att bli riktigt bra tror jag. Det finns trots allt lite att göra men kidsen börjar bli stora så man får mer tid nu. Kommer att lägga upp mer bilder framöver.Imorgon hissas bilen upp på pallbockar,sen får man väl njuta av solen lite.. Ha en trevlig sommar alla |
|
|
Ser riktigt bra ut blir garanterat en trevlig 02. Tröttnade lite på fönstermålning idag och böt bakdäck på min busbil,så nu kan nog 0-100km/h (5,9sek) kapas en bit till:) Slitagevarnare nä tack Länk Så här ser min dubbeli ut original Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hej Någon som kör med KYB Dämpare? Är dom bra,har faktiskt aldrig hört talats om dom. |
|
|
Fin vagn du har.. Jo, KYB dämpare har jag fram på 735:an så visst finns dom och fungerar gör dom också :) Och jag är nöjd med dämparna, visserligen så är det en annan typ av bil och förmodligen användes min vagn på ett helt annat sätt än din 02:a. Men helt ok mina gas KYB iaf.. Mvh Janne. |
|
| Ett gott råd, om du vill ha väghållning: akta dig för "bling-bling"-sänkfjädersatser. De sänker men är alldeles för mjuka för att "svänga med" (t.ex. konbana). Vet flera, inkl mig själv, som har bytt bort sänkfjädersatsen efter att ha provat lite inspirerad körning. :-) | |
|
Vad gäller bromsar så räcker original långt, om du byter till bättre bromsvätska (t.ex. ATE Super Blue) och vassare bromsbelägg. Exempel: 2007 åkte jag konbana med standard BMW 1600-bromsar och 165-13-gatdäck. Det räckte med 2 varv i konbana á 90 sekunder, så var bromsarna nästan döda. Och däcken överhettade = haaalt på asfalten. 2008 höll bromsarna lätt för en dag på konbaneträff. Trots att jag nu hade bytt till Michelin-slicks, som greppade brutalt mkt bättre! Bättre bromsvätska och vassare belägg räckte. Och var betydligt billigare än att byta bromsar. :-) |
|
|
Härligt med lite 02surr på AP,jag åker Kyb gasadjust bak på turbon,dom håller inte bilsteinklass men funkar.Lite mjuka i sättning men dom passar mig bra just nu då jag vill ha lite häng vid starten:) Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.