|
|
|
|---|---|
|
Någon här som har aktuell information? Vilka bolag ger bäst priser? Jag har inte kommit under 14 ksek/år (för en E65, ca 2005, <1000 mil/år, förare >25 år, i Sthlm). Hur mycket kan man räkna med att tjäna på att regga bilen på någon äldre släkting på landet? Hälsn! ----------------------- Planerar import av E65. | |
| Vesta (heter väl "Moderna" numera) tycker hittills de har varit billigast. | |
|
Blir väl några tusen billigare kanske men å andra sidan är det ju inte sannolikt att du får någon ersättning vid skada. Eftersom det är en lite lyxigare medell som är generellt dyr att försäkra kan man nog vänta sig att försäkringsbolaget är mer observanta vid en skadeanmälan. Den enda gången det kan funka någorlunda att registrera på annan person är när de är folkbokförda på samma adress, bilen inte är köpt på kredit och det rör sig om en ordinär standardbil av ordinärt slag. Det är dock heller inte alltid att rekommendera det heller, beroende på att olika bolag verkar ha olika regler för skadehantering när ägaren inte själv kört bilen. |
|
|
Folksam är ganska bra faktiskt, fall du har flera försäkringar hos de, som livs, hus mm, så blir din premie billigare... jag äger en bmw 750i , årsmodell 06, får hosta upp ca 9000:- om året, hel försäkring med en del tillägg... BMW - Bil Med Wingar |
|
| Låter billigt; bor du också i Stockholm? Har bilen på gatan eller garage? | |
|
Nä jag bor i Malmö och har den på carport... BMW - Bil Med Wingar |
|
| Kör med Länsförsäkringar på min E65. Betalar 13300kr/år för helförs med alla tillägg och fria mil. Bor i villa utanför V-ås. | |
|
När jag jämförde så var BMW Originalförsäkring klart billigast. |
|
mkk230 |
Kolla med aktsam |
|
Jag har min 750 -06 försäkrad hos Mecano. Hade aldrig hört talas om dem, när Insplanet föreslog dem. Trafikförsäkringsdelen fick man ta i ett annat bolag, men Insplanet ordnade det till mig. Det blev 6000+2000, dvs 8000kr/helå i helförsäkring. BMW Originalförsäkring var näst billigast för mig på strax över 10000kr. |
|
|
Det är omöjligt att generellt säga vilket försäkringsbolag som är billigast för en viss bilmodell. Det är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är :-) Bolagen har ganska komplexa system som beräknar hur premien blir just för dig och din situation. Alltså är det bara att kontakta alla bolag och begära offerter för att du skall se vad som är billigast för dig. Några generella tips har redan sagts, BMW CS ger 10% på original försäkring. Att lägga alla försäkringar under samma bolag kan också ge lägre premie. |
|
| Har du testat codan.se ? | |
|
Har min m3 e46 hos aktsam, kompisen hade sin m3 e36 där... hade inga problem alls med dom när han lät en bekant provköra bilen vilket slutade med att dom åkte i diket med rumpan först :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.