AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
895

Inget tändningsläge, startspärr? 735 -92

Visa användare
13
uhlin
735iA -92 BMW 525iA -92
Hej.

Köpt en bmw 735 -92:a automat.

Bilen är en import från tyskland med startspärr, en svart stav som man ska sätta emot ett "öga" på den svarta staven finns en röd lampa.

Tändningsläget fungerar inte på nyckeln, då man vrider nyckeln till tändningsläget så lyser bra väg/trippmätaren samt att lampan för airbag lyser ca tre sek och slocknar sen.

Startmotorn går heller inte, allt är stendött förutom vindrutetorkarna som funkar.

Kan detta ha nåt med startspärren att göra? Skulle åtminstonde inte lampor för oljetryck, ladd odyl. lysa i instrumentet?

Då man sätter staven för "ögat" hör man ett litet klick men lampan i staven lyser inte.

Kan det va startspärren eller nåt annat? Alla säkringar är hela.

Tacksam för tips och förslag.

Mvh. Peter
Ska höra med en god vän vad han gjorde med sin 735:a, exakt på pricken samma problem. Kan ta lite tid då min vän numera bor i Singapore. Meddela gärna om du finner någon lösning.

München
Visa användare
13
uhlin
735iA -92 BMW 525iA -92
Okej, det låter bra det.... självklart meddelar jag om jag får en lösning på problemet innan du fått svar från din kompis.

Tack på förhand.

// Peter
Visa användare
13
uhlin
735iA -92 BMW 525iA -92
Hej igen.

Nu är problemet löst...... var startspärren som bråkade så nu är den borta ur bilen. Lämnade in den på en bil-el firma så de monterade ur den.

// Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.