|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu när jag läser lite bättre så ser jag ju att ni är några som har både och. Fel av mig. Men i vilket fall som helst så kan man alltid kolla oljan på något sätt, har inte sett att någon inte kunnat göra det iallafall ;) |
|
| Så här är det väl om jag förstått saken rätt: Bensinmotorerna har elektronisk oljenivåmätare, men ingen oljesticka. Dieselmotorerna har i allmänhet både och, men från och med årsmodell -09 finns den elektroniska mätaren inte längre på de mindre dieselmotorerna 116d och 118d. | |
|
tack för videon corzair det där momenten har jag gjort många ggr men tyvärr finns det ingen elektronisk oljemätare i min 118d 09 men därimot har jag oljesticka. Kan vara som Xeik säger. |
|
|
Läste inte allt men AlpineWhite verkar ha summerat det hela och låter rimligt |
|
|
Låter konstigt att inte 118d ska ha samma som 120d. 118d är väll en strypt 2liters? |
|
|
Tycker också att det låter lite konstigt men alpinewhite förklaring låter väl ändå ganska rimlig, för uppenbart så är det inte bådeock på alla. 118d och 120d är båda på två liter men vad jag har förstått så delar dom inte så mycket mer än blocket? Rätta mig om jag har fel:) |
|
| BMW sparar ju säkert några kronor på att exkludera oljesensorn från de billigare motorerna. Sen kan det ju handla om någon produktionsteknisk anledning. Denna oljesensor kanske ingår i någon annan komponent som (numera) enbart finns på 120d och 123d? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.