|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har den senaste tiden haft ett irriterande ljud någonstans under bilen. Ljudet är någon sorts rasslande metalliskt ljud och uppkommer endast när man belastar motorn, vid eco-driving är allting normalt. Ljudet uppkommer inte när man torrvarvar vilket borde utesluta avgssystemet antar jag. Ljudet hörs inte alls om man har rutorna uppe utan enbart när man kör med fönstren nere i solen. Frågan är vad det skulle kunna vara, letade runt lite här på forumet och undrar om det skulle kunna vara kamkedjan? Min bil har precis passerat 16 000mil och varit inne på samtliga servicar enligt serviceboken. Är det någon som har haft något liknande problem och i så fall skulle vilja hjälpa mig att komma till rätta med problemet? Vad kan det vara och är det bara ett kosmetiskt fel eller skulle det kunna vara något allvarligt? Tacksam för all hjälp jag kan få Mvh Mats | |
| Vidare kan jag tillägga att jag har automatlåda (som till stor del har gått i stadstrafik) och det är min 330 E46 -01 som problemet gäller. | |
|
Kanske en värmesköld som ligger lös kring avgassystemet? Har själv haft det och fick då ett rasslande ljus vid gaspådrag. |
|
|
Jag glömde skriva att jag har kontrollerat värmesköld. Den borde vara okej, så nu börjar jag oroa mig för att det skulle kunna vara något allvarligt, men å andra sidan börjar ju bilen bli lite äldre och det kanske är fullt normalt om den låter lite? Efter att ha letat runt misstänker jag att det skulle kunna vara, katalysator, växellåda eller kamkedja. Men hoppas fortfarande att det ska vara något billigare eller eventuellt bara jag som inbillar mig ;) |
|
Roffa1 |
Kan det vara vanosen som hörs. |
| Ja kanske? Ska läsa på lite här på forumet, tack för tipset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.