|
|
|
|---|---|
|
Jag ska lämna huven på lack nästa vecka. Hur får jag bort huvemblemet utan att bryta sönder hela huven? Emblemet skiter jag i då det ändå ska dit ett nytt efter åt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det sitter tryckt fast med två pinnar i hål av plastpluggar som är itryckta i huven. Ta en gammal bred slät bordskniv och lägg en trasa imellan jobba sedan runt lite i taget tills märket lossnar. Så gjorde jag utan att skada huven när den skulle lämnas på lack. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag körde en mikrofiberduk mot lacken och använde en riktigt bred skruvmejsel och petade till kl 3 och 9 där piggarna sitter, gick förvånansvärt lätt! | |
| Tack tack. | |
|
Ska du ändå byta emblem kan du borra ett hål i mitten av emblemet sen skruva i en lite större skruv och bara dra rakt upp med en tång. Det har jag gjort varje gång jag ska byta emblem och det fungerar super. Plus även för att du har ett förborrat hål när du ska skruva upp emblemet i garaget :-) München |
|
|
Går bra med snöre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.