|
|
|
|---|---|
|
Vi har bytt motor i en 325 coupe -93 M50B25 vanos till en utan vanos. Till denna motor fick vi även styrboxen och kabelhärvan, men det stämmer inte alls med kablarna. En anslutning till runda kontakter vid säkringsdosan saknas, skall vara 2 st, ingen kabel till lamdasonden och ingen till v-lådan samt lite till. Motorn skall vara från -91 och styrboxens Boschnr är 0261 200 402. Min fråga är om någon där ute vet till vilken bil denna box passar och om det är fel, vilken box skall jag ha? Boxen till vanosmotorn slutar med 413. Jättetacksam för svar. | |
|
Har en 325 -91 (icke vanos) som vi fick plocka isär rätt rejält efter ett haveri då vi också felsökte lite i kablar och styrboxar men vår styrbox till den motorn som vi fortfarande kör med har just det nr som du säger 0 261 200 402. Har en till box liggande som kommer från en 325 -91 (icke vanos) automat, kan kolla på den om jag kommer ihåg, den har annat nr men ska funka lika bra. /Magnus |
|
|
"ABR-Mange" Tack för ditt svar, då kan jag vara rätt säker på att det är rätt box iallafall. Denna box passar tydligen även till vissa 320 och då kan kanske den vara ifrån en sådan eftersom kabelhärvan inte stämmer alls. Har du 2 st runda anslutningar vid säkringsdosan och en lång kabel till lambdasonden och v-lådan? Detta saknas på vår kabelhärva. MVH Lennart |
|
|
Jag lyfter den här tråden igen för någon där ute är väl ägare till en 325,a -91 eller -92 med M50B25 utan vanos som kan svara på om det sitter 2 st runda elanslutningar ca 5 cm diameter precis vid sidan om säkringsdosan. Kabelhärvan som medföljde motorn fanns det bara 1 st rund anslutning samt inga kablar till lambdasonden och v-lådan. Fel kabelhärva? rätt box? Någon har kanske en härva till salu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.