|
|
|
|---|---|
|
Kan dock inte hitta om det finns en "PPC-box" för att själva kunna uppgradera / återställa bilen. Känns inte rätt att slänga i en programvara från nån halvseriös copy-paste-firma på nätet.. /E | |
|
Kolla med Vtech om de har anpassat sin RTS-enhet till 335i, Länk sen vet jag att GIAC i staterna har en motsvarande enhet på gång, har varit snack om den länge, men den borde komma nu. Möjligen om Evolve i England kan ha något baserat på samma enhet som Vtech. Bluefin i England kanske har till 335i, de har dieselversioner i alla fall. /Janne |
|
| ESS har en mapswitcher nu för 10mappar skall dit imorgon o testa ^_^ | |
|
Det var kul nyheter att höra. Undrar vilka modeller de har sin mapswitcher till ? /Janne |
|
|
Jag har ett trimchip i min 335 Coupé -07. Det ska enligt uppgift ge åtminstonne 80hk till. Jag minns inte mäket nu (sitter på jobbet). Jag har en knapp i handskfacket för att slå av och på de 80 extra hästarna. Funkar kanon och ger en rejäl extra knuff. Men det finns ett problem. Vi full acceleration och hastigt avsteg från gaspedalen slår en säkerhetsspärr till och stryper effekten så jag måste stanna och starta om bilen. Vet inte hur jag ska lösa problemet. Skulle det funka med någon slags dumventil som lättar på trycket tro? Jag vill dock inte ha det där typiska dumpventilljudet som ungdomarna har i sina saabar. Jag har ägt bilen i ett par veckor nu och det har bara hänt en gång men den tidigare ägaren sa att det hänt honom också. 335:an har för övrigt en fantastisk motor! Rekommenderas varmt! Min tidigare bil, en 330 Ci -04 (E46) hade en skön motor med ett grymt ljud men den här är ännu härligare. Det enda är väl ljudet på tomgång som var bättre på den förra. /Mattias |
|
| Gå inte till Vtech om du vill ha en ECU som ser ut som original efteråt.. | |
|
Setek75: Det du behöver är absolut en större intercooler! Får du felmeddelanden ofta när du gasar fullt så kör du med aldeles för högt turbotryck, med orginal IC borde du inte ladda mer än 14.5-15psi. |
|
|
Carlee82: Tack för tipset! Det har inte hänt speciellt ofta. Som jag skrev har det bara hänt en gång men jag tycker det är för mycket också. Jag ska se om jag kan fixa en annan IC. /Mattias |
|
|
Kolla på Forge intercooler om du vill ha en med kort leveranstid. Det är väl typ den enda som går att köpa innom EU, allt annat får du köpa från USA. Jag körde bara några veckor med orginal IC, jag tyckte bilen gick olika varje gång man stampade fullt hehe så den är verkligen för liten... |
|
|
Carlee82: Hur är det med automatlådan då? Tål den vridet? Läste någonstans att den ska vara dimensionerad för 450 Nm. /Mattias |
|
|
Ja det gör den, finns många i USA som kört 15.000+mil trimmat utan haverier så det borde du inte behöva oroa dig för. Vill du avlasta lådan lite så koppla ur antispinn helt varje gång du gasar fullt, för när antispin griper in stryper den effekten i "vågor" vilket inte är så bra för lådan. |
|
|
Carlee82: Tack så mycket för svaren! Nu känns det lite tryggare. /Mattias |
|
| AT låda håller bra, läste förresten att den låda vi använder var på Alpina V8 motor som levererar 450 hp. Alla som har haft problem med Transmission har dem pajat Axle pga Drag Racing. | |
|
Att göra en service på automatlådan med deloljebyte + filterbyte innan trimning är aldrig fel och förlänger livet på lådan. Många är nöjda med Rica eller Vtech enbart, men om man vill utforska bilens gränser så är nåt piggyback från US ett bra val - och då behövs gärna lite uppgraderingar som annan IC (den behövs även med Rica/Vtech tycker jag) och gärna annan downpipe, läs från sidan 250 i trimtråden så får man en bra uppfattning om hur långt man vill gå: Länk Mvh |
|
|
Jag har kontaktat Tuning Chip som ligger bakom chippet som jag har men de säger sig aldrig ha hört talas om något sånt problem som jag beskriver. De påstår att de gör flera 335or i veckan men ingen har fått något sådant problem. /Mattias |
|
| Setek75: byt trim... hur ser trim ut? är det en extra box kopplad till ECU? 335i är väldigt känsliga med trim eftersom BMW har gjort sitt jobb. bäst är att använda en trim som är väldigt testad med alla olika ECU version som finns ute. | |
|
Setak75: Om Tuning Chip aldrig har hört talas om att 335or har problem med för liten intercooler så har dom NOLL koll! Jag håller med Enrico, byt trim till nånting beprövat typ Vishnu, JB3 eller om du inte vill trimma vidare satsa på en flashning från t.ex GIAC eller ESS. Jag har aldrig hört talas om att Tuning Chip har något trim till BMW 335 så speciellt stora kan dom inte vara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.