AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.401

Ständigt denna motorlampa!

Br
16
Broyt
320i Touring -01
För ett par månader sedan tändes den gula motorlampan. Märkte absolut inget på motorn. Bortåt 100 mil senare lyser den fortfarande men helt utan märkbara fel. Så jag kostade på en avläsning och fick fram följande fel:

123 Förställfält för kylvattentemperatur. Avbrott/kortslutning

227 Blandningsavvikelse (rad1). För stor

228 Blandningsavvikelse (rad2). För stor

Bilmeken som läste av trodde det var givaren på termostathuset som hade gjort sitt. När jag skulle ta lös den så gick den av eftersom ledarna var oxiderade och ärgade. Stämmer ju bra in på avbrott/kortslutning tänkte jag. Men givaren fanns inte att köpa lös så jag åkte på att köpa ett helt temostathus med temostat. Köpte ett original från BMW. Mekade dit det och åkte till samma bilmek som förut för att släcka lampan och kolla att det inte var något fel. Inga fel fanns kvar! =)
Men ungefär 25 mil senare tändes lampan igen och även denna gång utan märkbara fel. Eftersom jag var på resande fot så fortsatte jag att köra och några dagar senare med ytterligare ca 150 mil på mätaren slocknade lampan men tändes igen efter ca 20 mil. Fortsatte hem ~100 mil och där är jag nu med lysande gul motorlampa.

Var kan felet vara??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.