|
|
|
|---|---|
|
Jag har länge letat efter detta och nu när jag fick det att funka tänka jag dela med mig hur man återställer service meddelande som visas. På E90 chassit (3-serien 06-11, 4dr) och E91 / E92 / E93 (3-serien 06-11, 2dr, CONV, vagn), du kan återställa de olika tjänsteleverantörerna påminnelser enligt följande: 1) Sätt in nyckeln. 2) Tryck START / STOP-knappen utan att trycka på koppling / broms, vänta på att Service påminnelsen försvinner. 3) Omedelbart efter det att Service påminnelse går ut, håller du in knappen på vid hastighetmätaren. Efter 3 sekunder kommer en varningstriangel att visas. Håll knappen vid hastighetmätaren intryckt. Efter ytterligare 2-3 sekunder olja symbolen visas. Om du håller in knappen vid hastighetmätaren för länge, i ungefär 10 sekunder, kommer systemet att gå in i en intern Systemmeny. I detta läge stänga ned allt och börja om. 4) Efter ordentligt utförd steg-3, kommer systemet att vara i tjänst menyläget. Använd knappen (BC) på slutet av den vänstra ratten switch (vindrutetorkare, hög / låg balkar) för att bläddra igenom de olika Servicemeddelanden. 5) När det objekt du vill återställa visas, tryck på BC-knappen. "Reset" ska nu visas på displayen. Håll BC-knappen i 2-3 sekunder. En liten klocka visas som återställningen utförs. 6) Du kan nu välja en annan post för att återställa (som i steg-4) eller tryck på START / STOP knappen för att avsluta. | |
|
Det låter utmärkt. Jag har bytt olja idag på fruans 330i , så jag ska bara nolla den, resten ska alltså räkna vidare. Återkommer imorra. |
|
|
Det funka utmärkt på 1:a försöket. Men istället för varningstriangel i steg 3 visas ABS-symbol, dock har jag inga andra felmeddelanden på det. |
|
|
Fungerade utmärkt även på min 2010 BMW 325i. Nollställde servicelampan efter att jag bytt bromsbeläggen fram. Även jag fick först fram en varningstriangel förts sedan så kom symbol för bromsarna upp men det kan vara för att jag skall byta bromsvätska enligt serviceintervallen om en månad. Stort tack för tipset! |
|
|
Har försökt detta efter ha gjort en oljeservice på min e90 325i med Idrive, datument blev 2016/09, men antalet kilometrar fortsätter att ticka ner (gjorde oljeservice med 1500 km kvar på intervaller) och påverkas inte av återställningen. Är det någon som råkat ut för samma sak? |
|
|
Hej vad menar du med " knappen på vid hastighetmätaren" Är det knappen som du nollsäller tripmätaren du menar? |
|
| Exakt det är den lilla knappen du nollställer trippmätaren med. | |
| Grymt inlägg, det funkade superbra att ta bort brake pads replace felkoden efter bytt slitagegivare 👍 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.