|
|
|
|---|---|
|
Har en 00:ans M5 som radion lägger av på titt som tätt. Brukar räcka med att slå av och på radion så hoppar den igång men är ofta stendöd. Någon som vet vad det är för fel? Vart ska jag börja felsöka? | |
| Radiomodulen är ett välkänt problem och tyvärr väldigt dyrt också.. | |
| Hade samma problem med min när abs:en strulade. När abs:en slutade fungera dog min bordmonitor och så även radion. | |
| allting annat funkar, de är bara ljudet som försvinner. | |
|
Skulle kunna vara det inte helt okända problemet med att radion går i "mute", dvs den tror att någon yttre enhet, telefon/handsfree osv vill tysta ljudet. Det är stift 4 (vit/brun kabel) i den 17-poliga pluggen bak på huvudenheten som styr detta. Om du tillfälligt knipsar denna kabel och isolerar ändarna så kan du köra ett par dagar och testa om det var här som problemet ligger. Det är enkelt att skarva ihop kabeln igen efter test. FP |
|
| Hade nästan samma problem med min förra bil 528-99 fick då ett förslag att dra ur pluggarna från slutsteget(förstärkaren) ibakluckan,men ditt kan vara värre,prova ialla fall. | |
|
Klippte kabeln och radion har fungerat felfritt. Tack för hjälpen! |
|
| Hej, har samma problem med min bil. Kan ni förklara mer exkat var man hittar den kabeln? | |
|
Välkommen till forumet. Beror lite på vilken radio/ljudanläggning du har. Navi med skärm innebär att radion sitter bak i skuffen, vänster sida innanför klädseln osv. Där sitter förmodligen flera enheter, men sök efter den som har en antennkabel i ena hörnet och den 17-poliga pluggen i andra, som beskrivs tre inlägg upp i tråden upp. FP |
|
|
Har haft precis samma problem med min radio. Jag öppnade radiomodulen och det var en lödning mellan kretskortet och plåtchassiet som behövdes bättras på. Fungerár klockrent nu. jope |
|
|
Länk försökte hitta brun-vit kabeln/stift nr fyra, men hittade ingen. Någon vänlig själ som kan peka på vilken kontakt den kabeln ska sitta, samt vad dem 2 boxarna är för något. //Radio-rookie.. |
|
|
Ingen av de båda boxarna är radio eller huvudenhet till stereon. Vad de innehåller är lite beroende på vad du har för utrustning, men bl.a videomodul för TV-DVD brukar sitta i denna regionen. Som skrevs ovan: Under klädseln till vänster i skuffen, bakom hjulhuset hittar du telefon, radio, navienhet mm FP |
|
|
Länk hittar cd växlaren, navi.. eller ska den ligga framför? |
|
|
Min låg under plastkåpan där domkraft och hjulmutterverktyget sitter. jope |
|
| Tackar för hjälpen/tipsen! (hoppas jag inte är alltför besvärlig.) | |
|
Det är inte så att radiodelen sitter framme? Minns inte exakt, men 4:3 skärm om det är en sådan, har väl radion integrerad eller? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.