AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.498

Varför är E30 cab så billiga?

Jo
42
Johnny A
325i Cabrio -87
Har under en tid roat mig med att titta vad en E30 cab är till salu för på Blocket mm. Priserna ligger mellan 20 till 35´och då även för synbart fina ex med en massa extra =pengar. Jämfört med andra motsvarande modeller blir det mycket för pengarna men å andra sidan blir det lite surt för ex ny lack, fälgar mm verkar inte löna sig alls. Eller är det bara desperata med behov av eller som redan har pengar som annonserar?
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Utbudet är stort och ingen vill ha dom=lågt pris. Att sedan 95% av bilarna är skit (och stora flertalet köpare är bara ute efter billig skit) enligt min bedömning är en annan femma. Å andra sidan kan man köpa riktigt trevlig entusiastbil för småpengar , dock inga 35 k. men ger du 50 kan du börja köpa vettig bil.

Mvh

Mats H
Tycker nog att t.ex. denna verkar väl värd sina pengar: Länk
Känner igen bilen; Tror den tillhört en som hängt här på forumet tidigare...?!

/Magnus, BMW CS # 07317

Bostongurkan: Länk
Länk kolla denna då.. käns som om de små motorerna är billiga medans de med 325:or tar överpriser
Ja, drömmare finns det ju alltid: Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

Här är en till som inte riktigt har koll på marknaden: Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

Länk

Den här säljaren verkar dock inse att dessa fina bilar stiger i värde!

"Har nu höjt priset från 55000 till 60000. Nästa höjning blir till 63000 osv osv".

Kul kille!
e30 caben kanske är på väg att bli kult därav vissa drömpriser
E30 överhuvudtaget ÄR redan kult :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Jo
42
Johnny A
325i Cabrio -87
Ja vad som nu är kult går väl att diskutera, men en kul och billig bil i alla fall. Salesman, att ingen vill ha håller jag inte med om, vad grundar du det på? Att utbudet är relativt stort är väl logiskt med tanke på hur många som producerades.
tycker att när det kommer till e30 så är alla relativt lågt prisatta och slutkörda förutom just 325:an.. dock är 325 touring billig men resten av 325:orna kostar ju hur mycket som hellst känns det som speciellt med m-techpaket
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Jonny: Jag grundar det på att det finns massor med bilar till salu för låga priser. Vill många ha blir priset högt, vill "ingen" ha blir priset lågt. Inte för inte har man nicken Salesman! Jag sitter på min fina 100% original 10000 milade 325:a och vet att jag har en otroligt trevlig sommarbil med massor av BMW-DNA i sig! Jag säger den klassiska repliken som gubbävlar sagt i alla år:

Han koost åssit där 'an stå!

/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.