AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.604

Registreringsbesiktning efter avregleringen

ur
55
urbourbo
740i -07
CS#07936
Hej,

Någon här som har koll på vilka bolag utöver Bilprovningen som efter avregleringen 1 juli erbjuder registreringsbesiktning? Jag har hittat följande företag via Swedac som verkar göra det, men jag har inte lyckats nå dem för svar:

www.applus.se
www.carspect.se
www.dekra.se

Då Bilprovningen i Stockholm verkar ha sådär en 2-3 veckors kötid för regbesiktningen, så vore det trivsamt om någon här känner till något bolag som gör det snabbare (i Sthlm, Gotland eller närheten)...

Hälsn!

----------

Planerar import av E65.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilprovningen i V-ås och Enköping brukar ha tider inom ett par dar, hur det är med regbes vet jag inte.

Mvh
Asken
ur
55
urbourbo
740i -07
CS#07936
Kötiden för registreringsbesiktning i Stockholm verkar nu vara otroliga 6 veckor. Avregleringen kommer uppenbarligen inte en dag för tidigt. Dock verkar endast Carspect ha hunnit etablera sig, och de har ännu inte påbörjat registreringsbesiktningar pga personalbrist...

-----------------------
Planerar import av E65.
När jag frågade sist jag regbesiktigade innan sommaren sa dom att det är bara kontrollbesiktning som avreglerats

Regbesiktning är det fortfarande bara bilprovningen som år göra enligt han jag pratade med.
ÄR konkurrens även på registreringsbesiktningar...

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Regbesiktning är det fortfarande bara bilprovningen som år göra enligt han jag pratade med också. Dock kanske det är konkurrens även där, men idag finns ingen annan som gör det.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Under sommarmånaderna brukar det alltid vara svårare att hitta tid för regbesiktning men om man är villig att köra lite utanför storstäderna så brukar man kunna korta väntetiden avsevärt.

När jag tog hem 530'n för några år sedan just i månadsskiftet jul-aug så var det en 3-4 veckors väntetid i på alla stationer i sydvästra skåne. Ringde runt och fick en tid några dagar senare i Karlskrona. Visst, det blev 40 mils körning men det var bättre än att vänta.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.