AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.586

Vinylpolish på instrumenten eller inte?

He
9
Herr_Larzoni
525iA M-Touring 03
Hej!

Funderar på om man skall använda vinylpolish på instrumentpanelen och övrig interiör, eller om det kanske är bättre att använda något annat medel på dessa områden.

Någon med erfarenhet?

Herr LarZoni
Jag använder aldrig vinylpolish till instrumentbrädan och jag tror inte proffsen gör det heller. Vatten med regöringsmedel och microfiberduk fungerar bra.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
vinylpolish??????

Fy för den lede. Det värsta som finns!!

Byta upp sig? Till vad då?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag använder 303 Aerospace Protectant på panelerna i min C5:a, ger en matt yta och ingen otäck bilhandlarglans. En extra fördel är att medlet har solskyddsfaktor 40!

/Masten
Roffa1
Angående användandet av microfiberduk, finns det någon mer som upptäckt att dessa mirakeldukar lämnar som små korta strån efter sig där man torkat? Har testat 4-5 olika tillverkare bl,a Gliptone:s mickrofiberdukar till fönster blir dock fullt av små microstrån på rutorna.
Buspelle
Vinylpolish eller vilnylglans som det hette för tillhör väl det förgångna. Funkade möjligen i en Volvo på 70-talet, men är helt fel i en modern BMW. Tvätta rent med vatten och diskmedel blir bäst tycker jag.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Roffa1: Jag har också märkt det på vissa mf-dukar, efter några tvättar har de dock slutat ludda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.